کل قرآن را بدون کمک استاد حفظ کردم/ با‌ آمادگی کامل به اردن می‌روم
کد خبر: 3689500
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

کل قرآن را بدون کمک استاد حفظ کردم/ با‌ آمادگی کامل به اردن می‌روم

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن اردن گفت: الحمدلله از آنجا که نسبت به محفوظاتم تسلط کافی دارم با توکل بر خداوند، به تلاش خود برای حضور موفق در مسابقات اردن ادامه می‌دهم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: «مریم شفیعی» حافظ روشندل کل قرآن کریم و نماینده کشورمان در سیزدهمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان کشور اردن گفت: از سن 6 سالگی با یک ضبط صوت و چند نوار کاست شروع به حفظ آیات قرآن کردم، استاد خاصی نداشتم، در هیچ کلاسی هم شرکت نکردم و در منزل به حفظ قرآن پرداختم.

باانگیزه شرکت در مسابقات دانش‌آموزی حفظ قرآن را آغاز کردم

وی اظهار داشت: در ابتدا انگیزه‌ام از حفظ قرآن برای شرکت در مسابقات قرآن دانش‌آموزی بود و در این راستا در پایه‌های مختلف مدرسه سوره‌های پراکنده‌ای را از قرآن کریم حفظ می‌کردم اما در ایام نوروز و فصل تابستان نیز موفق می‌شدم بین 1 تا 3 جزء از قرآن را حفظ کنم، حفظ پراکنده آیات الهی تا دوره پیش‌دانشگاهی ادامه داشت و به همین صورت توانستم 16 جزء را حفظ کنم و بعد از پایان یافتن مدرسه تلاش کردم تا 14 جزء باقی مانده را در مدت زمان یک سال حفظ کنم.

حفظ قرآن بر تقویت حافظه‌ام مؤثر بود

این حافظ روشندل کل قرآن کریم با بیان اینکه قبل از اینکه به مدرسه بروم اشعار زیادی را حفظ می‌کردم اما با شروع مدرسه برای تقویت حافظه، شروع به حفظ قرآن کردم، تصریح کرد: آیاتی را که می‌خواستم حفظ کنم ابتدا فایل صوتی آن را به وسیله نوار کاست یا سی‌دی گوش می‌کردم، در مرحله دوم، همان آیات را زمزمه می‌کردم و سپس موفق می‌شدم که آیات مدنظر را از حفظ بخوانم.

وی گفت: برای حفظ قرآن در همان ایام مدرسه نیز برنامه‌ریزی داشتم؛ مثلا اگر قرار بود 20 آیه را حفظ کنم، 10 آیه را صبح و 10 آیه را هم بعد از ظهر حفظ می‌کردم، آیاتی را هم که در نوبت صبح حفظ کرده بودم، بعدازظهر ابتدا آنها را مرور می‌کردم و بعد به حفظ آیات جدید می‌پرداختم.

برای موفقیت در ارومیه یکسال تمرین و تلاش کردم

این حافظ کل قران کریم درباره موفقیتش در مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: برای موفقیت در مسابقات سراسری قرآن ارومیه، حداقل یکسال تمرین کردم و خوشبختانه موفق هم شدم که رتبه دوم مسابقات را در رشته حفظ کسب کنم و به همین دلیل جواز حضور در مسابقات بین‌المللی اردن را کسب کردم. بنابراین باز هم تلاش خود را برای حضور موفق در مسابقات اردن ادامه می‌دهم.

شفیعی در پاسخ به این سؤال که چقدر برای حضور در مسابقات قرآن خواهران کشور اردن آمادگی دارد، اظهار داشت: در طی روزهایی که تا برگزاری مسابقات بین‌المللی اردن فرصت دارم، محفوظاتم را با دوستانم به صورت تلفنی دوره کرده و با آنها مباحثه می‌کنم. همچنین علاوه بر این، قرآن آموزهایی که به تازگی می‌خواهند قرآن را حفظ کنند یا چند جزء را قبلاً حفظ کرده‌اند از طریق فضای مجازی به آنها آموزش قرآن می‌دهم.

وی ادامه داد: الحمدلله از آنجا که نسبت به محفوظاتم تسلط کافی دارم به دو روش به دوره آیات می‌پردازم؛ نخست اینکه خودم آیات قرآن را می‌خوانم و یا اینکه فایل‌های صوتی قاریان قرآن را گوش می‌دهم.

با برادرم به اردن می‌رویم

این حافظ روشندل کل قرآن کریم که قرار است همراه با برادرش به مسابقات اردن اعزام شود، گفت: در فرصت باقیمانده تا برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن اردن بیشتر به استماع تلاوت اساتید قرآنی می‌پردازم، با تلاشی که دارم و با توکل بر خداوند امیدوارم که در مسابقات قرآن اردن بتوانم رتبه قابل قبولی را به دست آورم.

وی خاطرنشان کرد: برای ترتیل آیات قرآن از فایل‌های صوتی استاد پرهیزگار، برای تجوید از فایل‌های صوتی استاد منشاوی و خلیل الحصری و برای تقویت صوت و لحن نیز از فایل‌های صوتی استاد مشاری العفاسی و استاد محمد ایوب، بهره می‌برم.

به گزارش فارس، مریم شفیعی حافظ روشندل کل قرآن کریم، از شهرستان ایلام متولد سال 1369 به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل قرآن، 28 اسفند‌ماه 1396 تا 4 فروردین‌ماه 1397 برای شرکت در سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خواهران کشور اردن عازم این کشور می‌شود.

وی در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم موفق به کسب عنوان دوم در رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش خواهران شد و به همین برای اعزام به اردن انتخاب شد.

captcha