امام خمینی(ره)، اسلام زمین‌گیر شده را بازنمایی کردند
کد خبر: 3689524
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴

امام خمینی(ره)، اسلام زمین‌گیر شده را بازنمایی کردند

گروه اجتماعی: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) مفهوم ولایت فقیه را از لابه‌لای کتب تاریخی، کلامی و فقهی خارج کردند، اظهار کرد: در واقع دکترین ولایت فقیه به همت امام راحل در جامعه بنیان‌گذاری شد و هنگامی که اسلام زمین‌گیر و غیرفعال شده بود، ایشان ارزش‌های دینی را بازنمایی کردند.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های انبیاء الهی جامعیت رفتاری آن‌ها بود چرا که به همه ابعاد انسانی توجه می‌کردند و مسیر جامعه را در راه تکامل قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز با الگوگیری از ائمه معصومین(ع) در ابعاد معنویت، اخلاق، فلسفه، فقه و اصول و تفسیر قرآن، استاد مسلمی بودند و در حوزه مدیریت اجتماعی نیز یک مدیر تمام عیار به حساب می‌آمدند و هر آنچه برای مدیریت فرد و جامعه نیاز بود در شخصیت امام راحل وجود داشت؛ از همین رو شخصیت امام را باید در مسیر تاریخ به تجزیه و تحلیل بپردازیم.

لطفیان با اشاره به اینکه امام راحل در واقعیت مدیریت جبهه حق را بر عهده داشتند و شخصیتی بالاتر از یک شخصیت کاریزماتیک بودند، اظهار کرد: شخصیت کاریزماتیک گاهی بر خلاف قانون نیز حرکت می‌کند؛ در صورتی که امام خمینی(ره) علاوه بر این که بردل‌های مردم حکومت می‌کردند، هیچگاه از قانون جلوتر نرفتند و همیشه تمام تصمیمات خود را براساس آموزه‌های دینی می‌گرفتند.

امام راحل، مفهوم ولایت فقیه را از لابه لای کتب فقهی خارج کردند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) مفهوم ولایت فقیه را از لابه‌لای کتب تاریخی، کلامی و فقهی خارج کرد، اظهار کرد: در واقع دکترین ولایت فقیه به همت امام راحل در جامعه بنیان‌گذاری شد و هنگامی که اسلام زمین‌گیر و غیر فعال شده بود، ایشان ارزش‌های دینی را بازنمایی کرد.
لطفیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) از جنس مردم بودند و طبقه محروم جامعه را به خوبی درک می‌کردند، اظهار کرد: برای رهبری جامعه باید سیادت، صیانت، غیادت داشت که امام خمینی(ره) همه این خصوصیات اخلاقی را دارا بودند، از همین رو امام راحل و رهبری در دل‌های مردم حکمرانی می‌کنند.

وی ادامه داد: به زعم رهبر معظم انقلاب، امام راحل مظهر دینداری، دانایی ، دلیری و درک مردم بودند و کسی که دلیری داشته باشد و درد مردم را درک کند، در بین قلب‌ها نفوذ خواهد کرد.

لطفیان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) برای خدا قیام کردند، گفت: امام راحل در کنار نگارش رساله خود زمینه حضور مردم در جامعه را فراهم می‌کردند و مانند نبی‌مکرم اسلام، انقلاب را از بین طبقه محروم جامعه برگزیدند.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی امام خمینی(ره) مساله عدالت بود، ابراز کرد: امام خمینی(ره) در راستای عدالت اجتماعی گام برداشتند و با صرف هزینه‌های بسیاری استقلال و پیشرفت را برای مردم ایران ایجاد کردند، چرا که در تاریخ ایران افرادی مانند ناصرالدین شاه با پذیرفتن عهدنامه‌هایی مانند روتیرز و نهضت تنباکو ضرر بسیار بزرگی را به کشور زدند، به گونه‌ای که حتی خود انگلیسی‌ها حتی در خواب نیز تصور نمی کردند که بتوانند به چنین امکاناتی از سوی ایران دست یابند.

وی گفت: امام خمینی(ره) در اوج سختی توانست استقلال را به مردم ایران بازگرداند، درست است که در حال حاضر در شرایط ایده‌آلی قرار نداریم و با آرمان‌ها فاصله زیادی داریم اما در شرایط موجود هیچ‌گونه تعهد و وابستگی نیز به نیروهای غربی و شرقی نداریم و مشکلات جامعه نیز تنها به همت خود مردم و توکل بر خدا قابل حل است که این اتفاق نیز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است.

captcha