ثبت‌نام 2500 شهروند البرزی برای خادمیاری آستان قدس رضوی
کد خبر: 3689592
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

ثبت‌نام 2500 شهروند البرزی برای خادمیاری آستان قدس رضوی

گروه معارف: سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان البرز گفت: دو هزار و ۵۰۰ شهروند البرزی برای خادمیاری آستان قدس رضوی ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز به نقل از دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان البرز، عباس قاضی‌خانی شامگاه سه‌شنبه، 17بهمن در آیین افتتاحیه کانون خادم یاران رضوی شهرستان فردیس که در مسجد جامع المهدی این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر، طرح جدید کانون خادم یاران رضوی را رسیدگی به محرومان اعلام کرد و گفت: خادمان امام رضا (ع) می‌توانند با شناسایی محرومان، در راستای رسیدگی به آن‌ها اقدام کنند.
وی در ادامه بابیان اینکه خادم یاران رضوی موظف‌اند که به‌صورت ماهیانه به شهروندان محله خود خدمت کنند، تأکید کرد: این افراد در حد توان خود به دیگران کمک می‌کنند.
این مسئول بابیان اینکه خادم یاران پس از دوره آموزشی می‌توانند هر فصل ۱۲ ساعت در حرم امام رضا (ع) به زائران آن حضرت خدمت کنند، خاطرنشان کرد: نذورات نقدی و غیر نقدی شهروندان برای کمک به نیازمندان در کانون خادم یاران رضوی دریافت می‌شود.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز از ثبت‌نام دو هزار و ۵۰۰ نفر برای خادم یاری در این استان خبر داد و گفت: از این میان ۸۰۰ نفر آموزش‌دیده‌اند و برای ۴۰۰ نفر حکم خادم یاری صادرشده است.
قاضی خانی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ و سیره امام رضا(ع) در جامعه، تصریح کرد: برای تحقق این مهم مبلغانی از حوزه‌های علمیه به مساجد اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه کانون‌های خادم یاران رضوی به سه دسته حسینیه‌ها، مساجد و کانون‌های تخصصی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: در نظر داریم در راستای به عضویت درآمدن افتخاری همه مردم در کانون‌های خادم یاری باهدف محرومیت‌زدایی در جامعه، اقدام کنیم.

captcha