افزایش 60 درصدی پایگاه‌های سلامت در حاشیه شهر مشهد
کد خبر: 3689632
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

افزایش 60 درصدی پایگاه‌های سلامت در حاشیه شهر مشهد

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به خدمات امسال این دانشگاه در حوزه بهداشت و سلامت در حاشیه شهر مشهد، گفت در حوزه بهداشت در خدمت مردم استان به خصوص حاشیه شهر بوده‌ایم که در خصوص احداث پایگاه سلامت و خدمات بهداشتی، بیش از 60 درصد افزایش داشته‌‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دکتر محمدرضا دارابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در نشست خبری که امروز، 18 بهمن‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: شاهد پیشرفت‌های شگرف در حوزه بهداشت و درمان در دولت تدبیر وامید بودیم و علی‌رغم مشکلاتی که نظام‌ جمهوری اسلامی از زمان پیروزی انقلاب تاکنون درگیر آن بوده اما به اتکای نیروی مردمی و فرهنگ غنی اسلام و حمایت‌های مسئولان به پیشرفتهای زیادی به خصوص در زمینه پزشکی رسیده‌ایم.

افزایش 60 درصدی پایگاه‌های سلامت در حاشیه شهر مشهد

وی با اشاره به خدمات در حوزه بهداشت و سلامت در حاشیه شهر مشهد در سال جاری، افزود: در حوزه بهداشت در خدمت مردم استان به خصوص حاشیه شهر بوده‌ایم که در خصوص احداث پایگاه سلامت و خدمات بهداشتی، بیش از 60 درصد افزایش داشته‌‌ایم.

دارابی با بیان اینکه رویکردمان را در جوانگرایی قرار دادیم و از همین رو تعدادی از اعضای هیئت علمی از افراد جوان پذیرش شدند، ابراز کرد: این دانشگاه با 860 عضو هیئت علمی به لحاظ تعداد نسبت دانشجو به استاد، پس از دانشگاه تهران در رتبه سوم قرار دارد.

وی به فعالیت‌های حوزه درمان اشاره کرد و افزود: در این حوزه در سال جاری بیشترین تعداد متخصصان را برای اعزام داشته‌ایم که بر این اساس 73 نفر از متخصصان فارغ‌التحصیل به شهرستان‌ها اعزام شدند؛ در برخی شهرستان‌ها به لحاظ نیروی تخصصی بی‌نیاز هستند اما در برخی روستاها با کمبود پزشک روبه‌رو هستیم.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی ابراهیمی، معاون دانشجویی ـ فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست، اظهار کرد: امسال و در دوره جدید، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شعار قانون‌مداری و اخلاص‌مداری کار خود را شروع کرده و بحث کرامت دانشجو را مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی در دانشگاه افزایش یافته است، ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین بار رتبه برتر دانشگاهی در بحث عفاف و حجاب را در دانشگاه‌های کشور به دست آورد.

خدمت رسانی به مدافعان حرم

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولین دانشگاهی است که ارتباط خود را با مدافعان حرم حفظ کرده است و در این مسیر برنامه تجلیل از خانواده‌های آنان و کمک به درمان این افراد را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات فرهنگی، تلاش‌های جدی در این زمینه صورت گرفته است، از راه‌اندازی مرکز روان درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جاری خبر داد.

captcha