جامعه المصطفی العالمیه پرچمدار ترویج اسلام ناب محمدی در جهان است
کد خبر: 3689675
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

جامعه المصطفی العالمیه پرچمدار ترویج اسلام ناب محمدی در جهان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان گفت: جامعه المصطفی با پشتیبانی و حمایت مراجع و در راس آنها مقام معظم رهبری درصدد ترویج اسلام ناب محمدی در کل جهان است تا بتواند پرچمدار آن در دنیا باشد و در جهان تمدن ساز شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم ملکی، رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه اصفهان، امروز چهارشنبه 18 آذرماه در نشست خبری آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی، اظهار کرد: مسابقات قرآنی و حدیثی المصطفی در دو بخش مهارتی و معارفی برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این مسابقات صرفا ایجاد رقابت نیست، بلکه فرهنگ سازی در حوزه تدوین و نهاینه کردن تفسیر و روایات است. اختتامیه این مسابقات 26 بهمن با سخنرانی آیت‌الله العظمی مظاهری و آیت الله اعرافی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال دهه فاطمیه و دهه فجر با یکدیگر مقارن شده است و این تقارن پیام‌های زیادی دارد، گفت: بعد از رحلت حضرت محمد(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) وظیفه‌اش دفاع از حریم ولایت بود، اما اتفاقات آن روز سبب شد که صورت مطلوب اسلام ناب محمدی نشر پیدا نکند که این باعث شکل‌گیری اسلامی جدا و متفاوت از اسلام ناب محمدی شد. ملکی افزود: پس از غیبت کبری، روز به روز جامعه از دین فاصله گرفت و بعد از جنگ جهانی دوم، ابرقدرت‌ها معادلات جهانی و جغرافیای جهانی را بر اساس شاخص‌های مقام، قدرت و ثروت تقسیم کردند که در این شاخص‌ها دین و جهان اسلام نقش نداشت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان بیان کرد: امام خمینی(ره) با قیام تاریخی خود، تمام معادلات جهانی را به‌هم زدند و حکومت دینی را پایه گذاری و اسلام ناب محمدی را در جامعه اسلامی نهادینه کردند و پرچم آن را برافراشتند.

ملکی در ادامه با بیان اینکه جامعه المصطفی با پشتیبانی و حمایت مراجع و در راس آنها مقام معظم رهبری درصدد ترویج اسلام ناب محمدی در کل جهان است تا بتواند پرچمدار آن در دنیا باشد و در جهان تمدن ساز شود، گفت: دشمنان از توسعه و گسترش اسلام ناب محمدی در جهان ناراحت و عصبانی هستند. وی ادامه داد: جامعه المصطفی شکل گرفته از طلاب حوزه‌های علمیه متاثر از افکار و عقاید اهل بیت(ع) می‌باشد و در یک کلام دستاورد انقلاب است. امروز نام قرآن و اهل‌بیت و شیعه در جای جای دنیا مطرح می‌شود، آن هم در جاهایی که هیچ شناختی از اسلام و قرآن ندارند.

حجت الاسلام ملکی بیان کرد: جامعه المصطفی بیش از سه دهه است که در حال خدمت رسانی به طلاب غیر ایرانی در داخل و خارج کشور می‌باشد و تاکنون در امر تعلیم و تربیت، بیش از ۶۰ هزار نفر از ۱۳۰ ملیت، از جامعه المصطفی فارغ التحصیل شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر در داخل و خارج کشور در جامعه المصطفی در حال تحصیل می‌باشند که 20 هزار نفر در خارج و حدود 20 هزار نفر نیز در داخل کشور در حال تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: جامعة‌المصطفی در اصفهان بیش از یک دهه است که تاسیس شده و اکنون بیش از ۸۰۰ طلبه آقا و خانم در آن مشغول به تحصیل هستند. این مرکز دارای ۱۴ گروه علمی تربیتی، 15 تشکل فرهنگی و ۱۹ انجمن علمی است. تاکنون در جامعه المصطفی اصفهان بیش از 2 هزار طلبه از ۵۰ ملیت فارغ‌التحصیل شده‌اند.

captcha