همایش «منجی از دیدگاه ادیان» در كنیا+عکس
کد خبر: 3689731
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
به میزبانی دانشگاهی مسیحی برگزار شد؛

همایش «منجی از دیدگاه ادیان» در كنیا+عکس

گروه بین‌الملل: همایش «منجی عالم بشریت از دیدگاه ادیان ابراهیمی» در دانشگاه مسیحی کاتولیک «تانگازا» در كنیا برگزار شد.

همایش «منجی از دیدگاه ادیان» در كنیا+عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این همایش با همكاری رایزنی فرهنگی ایران در كنیا و دانشکده مطالعات ادیان دانشگاه مسیحی كاتولیک «تانگازا»ی این كشور برگزار شد.

استفن امبوگوآ، رئیس دانشگاه «تانگازا» در آغاز این همایش گفت: همه بشریت اعم از مرد و زن بر این باورند که منجی وجود دارد و خواهد آمد؛ زمانی که ظلم و جور و ستم بر جهان مستولی خواهد شد، او خواهد آمد و با هدایت الهی، رهبری و امامت و هدایت جهان را در دست خواهد گرفت و بشریت را نجات خواهد داد.

وی افزود: این اعتقاد راسخ همه مذاهب اسلامی اعم از اهل سنت و شیعه است و او را مهدی(عج) می‌نامند. این اعتقاد ریشه عمیق و استواری در متن قرآن دارد. همچنین احادیث فراوانی در منابع روایی اهل سنت و شیعه وجود دارد که بیانگر ظهور و وجود حضرت مهدی(عج) است. در احادیثی آمده که وجود حضرت مهدی از نسل پیامبر اسلام(ص) است و او دوازدهمین امام از امامان معصوم از خاندان پیامبر اسلام است.

استفن امبوگوآ ادامه داد: طبق احادیث اسلامی، هنگامی که امام مهدی(عج) ظهور کند حضرت عیسی(ع) نیز با او خواهد آمد و در این هنگام پیروان مسیحیت از او خواهند خواست که اقامه نماز کند و هدایت جامعه را در دست بگیرد؛ ولی او نمی‌پذیرد و خواهد گفت نماز را امام زمان اقامه خواهد کرد و او نیز به ایشان اقتدا و از او پیروی خواهد کرد و اوست که رهبری و هدایت بشریت را عهده‌دار خواهد بود.

رئیس دانشگاه «تانگازا» در پایان گفت: خواهران و برادران امروز ما و شما اینجا گرد هم آمده‌ایم تا نویدبخش روزی باشیم که به زودی آن روز خواهد رسید که حکومتی واحد برای برقراری عدالت، صلح و دوستی همه بشر در سرتاسر جهان برقرار می‌شود و ما باید از هم‌اکنون خود رابرای آن روز مهیا و آماده كنیم.

آزادی ادیان در ایران

سپس محامدی‌فرد، معاون سفارت ایران در كنیا به ایراد سخنرانی پرداخت و طی آن گفت: در ایران پیروان مذاهب اقلیت مانند مسیحیت، یهودیت، زرتشتیان همه در کنار همدیگر به صورت مسالمت‌آمیزی زندگی می‌کنند و در عبادات و اجرای احکام دینی خود آزادند.

وی تأكید كرد: موضوع آزادی ادیان و احترام متقابل بین اقلیت‌های مذهبی در ایران ریشه در تاریخ چندهزار ساله ایرانیان دارد و حتی به قبل از ظهور اسلام برمی‌گردد. امروزه علیرغم هجمه جهانی علیه آزادی و حقوق بشر علیه ایران اما می‌بینیم واقعیت امر چیز دیگری است و آن چیزی نیست جز همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان همه ادیان در کنار یکدیگر تا جایی‌که رسماً در امر حکومت نیز بر اساس قوانین همه اقلیت‌ها نمایندگانی در پارلمان ایران برای قانونگذاری دارند و از حق رأی برابر با سایر نمایندگان برخوردارند.

محامدی‌فرد همچنین گفت: یادآوری می‌كنم که 11فوریه (22 بهمن) سالروز گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. انقلابی که دستاوردهای مهم و بزرگی برای ملت ایران به همراه داشته است؛ از جمله اینکه ایران امروز بیش از 2 هزار و 500 دانشگاه و دانشکده دولتی و غیردولتی با بیش از 4 میلیون و 500 هزار دانشجو دارد و یکی از بهترین این دستاورها که می‌توانم به آن اشاره داشته باشم، توسعه همکاری‌ها و روابط دانشگاهی ایران با دانشگاه‌های کنیاست.

انتظار در منابع مسلمانان، مسیحیان و یهودیان

شیخ یوسف نصور، مدیر مدرسه اسلامی مدینه المنوره در منطقه کبیرا در پایتخت، هم با استناد به احادیثی موثق از کتب معتبر اهل سنت و شیعه، وجود حضرت مهدی (عج) را تأیید و موضوع انتظار فرج و ظهور آن امام همام را تبیین كرد.

سپس نیوتن کهومبی، رئیس دانشکده فلسفه و ادیان دانشگاه کنیاتا، اصل فلسفه اعتقادی همه جوامع به انتظارآمدن منجی را بیان كرد و سپس دیدگاه مسیحیت را در خصوص رجعت منجی بر اساس کتاب انجیل شرح داد و گفت که بر اساس این دیدگاه، مسیح بار دیگر (برای مرتبه دوم) باز خواهد گشت و این بار موفق خواهد شد که جهانیان را نجات دهد.

پس از وی شیخ یوسف اسماعیل، مدیر مدرسه سیدالشهداء(ع) شهر کیسومو كنیا به سخنرانی پرداخت و در آن با استناد به احادیثی از امام جعفر صادق(ع) وجود و غیبت امام زمان(عج) را توضیح داد.

وی گفت: امام زمان(عج) بعد از احراز امامت خویش، چهار نفر نواب خاصه داشتند که تا مدتی اوامر ایشان توسط این چهار نفر به اطلاع مردم می‌رسید. در دوره ظهور هم، با آشکارشدن علائم ظهور امام زمان(عج) که یکی از آنها ظلم و بی‌عدالتی آشکارا در جهان است، ایشان از غیبت خود به اذن خدا خارج و ظهور پیدا می‌کند و آشکارا به اجرای عدالت خواهد پرداخت.

آخرین سخنران نشست چارلز اودیرا، از اساتید فلسفه مطالعات ادیان دانشگاه تانگازا بود که سخنان خود را با برداشت یهودیان از منجی آغاز كرد و گفت: یهودیان بر این اعتقادند که در کتاب تورات، بازگشت حضرت مسیح اشاره شده است و او از نسل داوود نبی است و در نهایت با وجود مسیح در آخرالزمان، بنی‌اسرائیل به پیروزی و نصرت نهایی دست خواهند یافت.

این همایش با پایان یافتن سخنرانی‌ها، با جلسه پرسش و پاسخ ادامه یافت/.

همایش «منجی از دیدگاه ادیان» در دانشگاه مسیحی كنیا+عکس

همایش «منجی از دیدگاه ادیان» در دانشگاه مسیحی كنیا+عکس

همایش «منجی از دیدگاه ادیان» در كنیا+عکس

مطالب مرتبط
captcha