روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان؛ اثبات‌كننده دوستی دو ملت
کد خبر: 3689737
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
وزیر فرهنگ تركمنستان عنوان کرد:

روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان؛ اثبات‌كننده دوستی دو ملت

وزیر فرهنگ تركمنستان گفت: روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان که امروز در عشق‌آباد افتتاح شد، تحکیم و روابط دوستی و برادری بین دو مردم را ثابت خواهد کرد.

روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان؛ اثبات‌كننده دوستی دو ملتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ شاهمرادف، وزیر فرهنگ تركمنستان با بیان سخنانی در آیین افتتاحیه روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد گفت: تركمنستان مستقل با روابط مبتنی بر دوستی و برادری با مردم جهان، بیش از پیش پیشرفت می‌کند.

وی افزود: روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان که امروز افتتاح شد، تحکیم و روابط دوستی و برادری بین دو مردم را ثابت خواهد کرد.

شاهمرادف همچنین اظهار كرد: دو دولت تركمنستان و جمهوری اسلامی ایران که گام‌های جدیدی در زمینه روابط دوستی برمی‌دارند، به طور متناوب برنامه‌های فرهنگی در سطح بین‌المللی با شرکت هنرمندان ترکمنستان و ایران برگزار می‌كنند.

وزیر فرهنگ تركمنستان افزود: هدف چنین برنامه‌هایی، ارتقا و تحکیم همکاری و تداوم حسن همجواری بین دو دولت همسایه است.

شاهمرادف همچنین گفت: پیش از این هم در سال 2016روزهای فرهنگی ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران و در سال 2017 روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان برگزار شد.

وی در پایان تأكید كرد: نشست‌ها و موسیقی مشترک هنرمندان دو کشور که در جریان این روزهای فرهنگی برگزار و اجرا می‌شود، برای آشنایی با آداب و رسوم و دستاوردهای به‌روز دو ملت مؤثر است.

بنا بر اعلام این خبر، آیین افتتاحیه روزهای فرهنگی ایران در تركمنستان بعد از ظهر امروز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه با حضور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزیر فرهنگ تركمنستان، هیأت فرهنگی و هنری از ایران و مدیران بلندپایه فرهنگی تركمنستان، در محل كاخ مقاملار مركز فرهنگی دولتی تركمنستان، برگزار شد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری هفته فرهنگی ایران در تركمنستان، گروه 40 نفره از هنرمندان كشورمان را به عشق‌آباد (پایتخت تركمنستان) اعزام كرده است.

اجرای كنسرت موسیقی، برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی در موزه هنرهای تجسمی تركمنستان، برگزاری نشست تخصصی هنرمندان صنایع دستی دو كشور، نمایش فیلم‌های سینمایی در سینمای عشق‌آباد، اجرای کنسرت موسیقی مشترك كودكان ایران و تركمنستان در تئاتر عروسكی تركمنستان و ... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای برگزاری روزهای فرهنگی ایران در تركمنستان هستند.

همچنین آیین اختتامیه و پایانی این رویداد هنری و فرهنگی، روز جمعه 20 بهمن‌ماه در سالن تئاتر درام موسیقی ملی مختومقلی عشق‌آباد، با اجرای کنسرت مشترک ایران و ترکمنستان، برگزار خواهد شد.

captcha