روشنگری و بصیرت‌افزائی در دستور کار هیئات مذهبی قرار گیرد
کد خبر: 3689829
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
مرادی:

روشنگری و بصیرت‌افزائی در دستور کار هیئات مذهبی قرار گیرد

گروه اجتماعی: رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: امروز باید در هیئات مذهبی به این سمت برویم که روشنگری ها و بصیرت افزائی افزایش یابد.

حمدلله مرادی، رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به اینکه در شکل‌گیری انقلاب اسلامی مساجد و هیئت‌های مذهبی نقش بی‌نظیر و تاثیرگذاری داشتند، تصریح کرد: هیچ مجموعه‌ای در کشور نبود که به اندازه این سرمایه‌های مذهبی و اجتماعی در پیروزی انقلاب نقش ایفا کنند از این رو دشمنان انقلاب همواره درصدد ضربه زدن به این سرمایه‌های عظیم اجتماعی و دینی ملت ایران هستند.
وی با اشاره به اینکه قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز 10محرم سال 61 هجری ماهیتی ضدظلم و استکبار ستیز داشت، گفت: مسلمان نیز در گذر زمان همواره در برابر ظالمان قرار داشته و تحمل جور و ظلم آنان را بر نمی‌تابیدند که انقلاب اسلامی نمونه بارز این ایستادگی‌ها است.
رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره با اشاره به تلاش‌های حکومت پهلوی برای کمرنگی فرهنگ عاشورا در جامعه، اظهار کرد: نمونه بارز این امر را در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی شاهد هستیم که وزارت داخله‌ حکومت پهلوی طی بخشنامه‌ای به تمام استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام کرد جلوگیری از روضه‌خوانی و خارج کردن خرافات از سر مردم و آشنا کرددن به اصول تمدن، امروزه رسالت اساسی داخلی دولت است.
مرادی با اشاره به محدویت‌های فراوان عزاداری در زمان محمدرضا پهلوی، عنوان کرد: در زمان محمدرضا پهلوی نیز هم مراسم‌های عزاداری محدود و با خفقان خاصی انجام می‌شد به طوری که محمدرضا شاه طی فرمان معروفی که صادر کرده بود، مبلغان و مروجان معارف حسینی را به پرهیز از سه چیز دستور داده بود اول علیه شخص اول مملکت سخن نگویند، دوم علیه اسرائیل مطلبى گفته نشود، سوم مرتب به مردم نگویند که اسلام در خطر است.
وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با اقدامات دین ستیزانه خاندان پهلوی مردم با اقتدا به سید وسالار شهیدان در مقابله با جور و ظلم قیام کردند و در مقابل فاسد و ظالم زمانه ایستادگی کردند، یادآور شد: مردم غیور ایران در سال ۵۷ نتیجه این آزادی ‌و استقلال طلبی را گرفتند و انقلاب به پیروزی رسید.
captcha