اختصاص 10 میلیارد دلار از سوی رهبری به طرح‌های آب و خاک غرب کشور
کد خبر: 3689921
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
جهانگیری خبر داد:

اختصاص 10 میلیارد دلار از سوی رهبری به طرح‌های آب و خاک غرب کشور

گروه سیاست و اقتصاد: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در چهارسال دولت تدبیر و امید اقدام‌های خوبی در بخش آب و خاک غرب کشور انجام گرفته است، گفت: اختصاص 10 میلیارد دلار از سوی رهبری به طرح‌های آب و خاک غرب کشور موجب تحول در بخش آب و خاک این منطقه از کشور شده است .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقلاز روابط عمومی استانداری ایلام، دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور امروز در مراسم افتتاح 37 هزار هکتار از شبکه‌های فرعی آبیاری و ذهکشی شهرستان دهلران اظهار کرد: مقام معظم رهبری رهبری در سال 93 مجوز تخصیص 10 میلیارد دلار برای اجرای طرح های کلان ملی صادر کردند که همه این اعتبار برای اجرای طرح های آب و خاک در این مناطق هزینه شده است .
وی افزود: در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی هیچ گونه محدودیتی برای استقرار صنایع وابسته به آب و تامین نیازهای آبی این صنایع نداریم و در صدد راه اندازی شرکت فولاد در ایلام هستیم ومنابع آب آن نیز قابل تامین است .
جهانگیری در مورد طرح احیای 550 هزار هکتار از اراضی ایلام و خوزستان نیز گفت: یک و نیم میلیارد دلار اعتبار برای این طرح تخصیص یافته و هزینه شده و روند پیشرفت کار طبق زمان بندی تعیین شده انجام گرفته است .
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در سال 74 و در جریان سفر رهبری به خوزستان احیای 550هزار هکتار از اراضی ایلام و خوزستان مصوب شد که تا قبل از استقرار دولت فعلی پیشرفت پروژه تنها 65 هزارهکتار بوده که در طول چهارسال گذشته این مقدار به 320 هزار هکتار رسیده است .
وی عنوان کرد: سهم استان ایلام از این طرح 50 هزار هکتار است که در مرحله نخست 37 هزارهکتار ان به بهره برداری رسیده و 16 هزار هکتار نیز در حال اجرا است و خواسته نماینده استان در مجلس مبنی بر تخصیص آب به اراضی این حوزه را از طریق وزارت نیرو پیگیری می کنیم .
معاون اول ریاست جمهوری گفت: همچنین طرح سامانه گرمسیری استان های کرمانشاه و ایلام اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد که اجرای آن تحول خوبی در کشاورزی این مناطق ایجاد می کند .
وی در مورد مرز چیلات و تصویب آن در وزارت کشور هم اظهار کرد: در سفر آینده به کشورعراق و با توجه به رابطه خوب ایران با عراق این پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد و به مدد توجه دولت امروز دشت عباس به مرکز تولید و کشاورزی و فعالیت های اقتصادی استان و حتی کشور تبدیل شده است .
جهانگیری تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از سلطه قدرت های بیگانه خارج ساخت و پیوند مستحکم ملت و امام در دوران مبارزات و جنگ تحمیلی ایران را پیروزی رساند .
وی نقطه کلیدی پیروزی انقلاب و استقراار آن را حاصل وحدت و انسجام امام و امت دانست و افزود: امروز نیز این وحدت و پیوند عمیق بین مردم و رهبری وجود دارد و تا با وجود انسجام ملت خدشه ای به انقلاب و نظام از سوی دشمنان وارد نمی شود .
جهانگیری تاکید کرد: وقتی کشور دچار تقرفه و چندگانگی شود کشور آسیب می بیند و با توجه به چالش های پیش رو در سطح بین اللمل و منطقه پر التهاب خاومیانه ما باید ضمن حفاظت و حراست از ایران و جلوگیری از ورود ناآرامی ها به داخل کشور آتش فتنه را از منطقه دور کنیم .
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت های بین المللی نمی گذارند کشورهای منطقه به سمت تولید و پیشرفت بروند، گفت: مسئولان کشور ایران به دنبال رشد اقتصادی و توسعه همه جانبه مناطق و افزایش رفاه مردم هستند .
وی کم آبی و مسائل زیست محیطی را از چالش های مهم کشور دانست و افزود: مسائل محیط زیست در شهرهای مختلف کشور به ویژه ایلام، خوزستان و شرق کشور مشکل آفرین است ولی با توجه به ظرفیت ها و توانمندی کشور و با برنامه ریزی های اصولی و همکاری ملی همه این مشکلات قابل حل هستند .
جهانگیری تاکید کرد: مشکل وقتی است که مسولان به جای حل مشکلات و تلاش برای عبور مردم از سختی ها به فکر منافع و مطامع خود باشند در حالیکه که راهکار برون رفت کشور از معضلات حفظ انسجام و وحدت ملی و کار جهادی است .
وی بر ضرورت حفظ انسجام و اتحاد درخصوص منافع ملی تاکید کرد و گفت: منافع ملی کشور با هیچ موضوعی قابل معاوضه و عقب نشینی نیست و همه گروه ها باید به دنبال امنیت پایداری و پیشرفت کشور باشند .
معاون اول رئیس جمهور در آستانه راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: این بار هم مردم ایران با اتحاد و انسجام در روز 22 بهمن بار دیگر اقتدار خود را نمایش می دهند و اجازه خودنمایی به دشمنان انقلاب را نمی دهند
captcha