هزینه کرد بیش از یک هزار میلیارد برای اجرای پروژه‌های آبیاری و زهکشی ایلام در دولت تدبیر و امید
کد خبر: 3689926
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

هزینه کرد بیش از یک هزار میلیارد برای اجرای پروژه‌های آبیاری و زهکشی ایلام در دولت تدبیر و امید

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار ایلام گفت: یک هزار و 40 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبیاری و زهکشی در دولت تدبیر و امید برای این استان هزینه شده و نیز 300 میلیارد تومان دیگر نیز برای طرح‌های آبیاری و زهکشی آماده افتتاح هزینه شده است .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز در مراسم افتتاح 37 هزار هکتار از شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی استان ایلام با حضور معاون اول ریاست جمهوری اظهار کرد: در مجموع 80 هزار هکتار طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام 37 هزار هکتار آن آماده بهره‌برداری شده و 9 هزار هکتار دیگر در فاز دوم در حال اجرا است .
وی افزود: با اجرای این طرح‌ها سطح زیرکشت اراضی استان ایلام از 70 هزار هکتار کنونی به به 174 هزار هکتار می‌رسد .
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: درحوزه بیابان زدایی نیز100 کیلومتر بادشکن، 23 هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری، 670 کیلومتر کاشت نهال در حاشیه جاده‌ها، یک هزار هکتار مالچ پاشی در مهران تاکنون اجرا شده است .
استاندار ایلام تصریح کرد: برای سال آینده نیز یک هزار و500 هکتار مالچ پاشی،50 هزار اصله گل محمدی، کاشت2 میلیون اصله نهال مقاوم در بیابان ها و ارسال600 هزار اصله نهال برای استان واسط عراق به منظور کاشت در بیابان‌ها و حاشیه جاده‌های این استان در دستور کار استان قرار دارد .
وی یادآور شد: برخی اراضی کشاورزی استان در مسیر انتقال آب قرار دارند اما آب برای آنها تخصیص نیافته که باید با اجرای طرح‌های آبیاری و زهکشی مشکلات در استان وجود دارد وزارت نیرو آب مورد نیاز این اراضی را تامین کند .
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: شهرستان‌های مهران و دهلران به مدد حمایت دولت در مسیر توسعه هستند که امید است با ایجاد منطقه آزاد مهران و راه‌اندازی مرز چیلات دهلران روند توسعه این مناطق شتاب بیشتری بگیرد .
استاندار ایلام از مسئولان ارشد کشوری خواست، ظرفیت‌ها، منابع، مشکلات، نیازها و راه‌های توسعه استان ایلام در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، انرژی، ... به صورت ویژه در هیات دولت یا ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح و بررسی شود.
captcha