وقف راهگشایی برای رفع محروميت‏‌های جامعه است
کد خبر: 3689976
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶

وقف راهگشایی برای رفع محروميت‏‌های جامعه است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خيريه استان يزد گفت: وقف راهگشایی برای رفع محروميت‏‌های جامعه است و به عنوان یک سنت حسنه ماندگار و یک عمل صالح پایدار برای هر انسان مؤمن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، رقیه کرمانیان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداري یزد در نشستی که به‌منظور توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست با حضور مدیرکل اوقاف و امور خيريه استان تشكيل شد اظهار کرد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی مربوط به حوزه زنان و خانواده می‌شود و معتقدیم که آثار آن محدود و منحصر به حوزه زنان نیست و کم‌کم تمام جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

كرمانيان ادامه داد: نظر به اهميت و جايگاه وقف در اسلام و نقش آن در حل معضلات جامعه‏ي اسلامي كه ازلحاظ موضوعي و محتوايي داراي گستردگي است، می‌توان براي توانمندسازي و كم كردن آسیب‌های اجتماعي خانواده‌های آسیب‌دیده و در معرض آسیب با همكاري و هم‌افزایی، امكانات و پتانسیل‌های موجود را به كار گرفت و اقدامات اساسي انجام داد.

حجت‌الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امور خيريه استان يزد هم در این جلسه با اشاره به اينكه، فرهنگ وقف از افتخارات دين اسلام است و سيره‏ي پيامبر (ص) و ائمه (ع) است و به‌عنوان یک سنت حسنه ماندگار و یک عمل صالح پایدار برای هر انسان مؤمن است؛ افزود: ازنظر اسلام وقف راهگشایی براي رفع محروميت‏هاي مادي و معنوي جامعه است.

وی ادامه داد: وقف نامه حكم قانون اساسي را در اوقاف دارد و بر اساس نيات واقفين برنامه‌های فرهنگي و اجتماعي در سطح استان از سوي اداره كل وادارات شهرستاني انجام‌شده است و آمادگي براي همكاري در بحث توان‌افزایی و حمايت از خانواده‌های آسیب‌دیده راداریم.

captcha