شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، بالاترین عبادت است
کد خبر: 3690071
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
آیت‌الله علم‌الهدی:

شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، بالاترین عبادت است

گروه سیاست و اقتصاد: امام‌جمعه مشهد راهپیمایی 22 بهمن‌ را نمایش قدرت مردم در جمهوری اسلامی و نشانه وفاداری آنان به نظام دانست و با اشاره به آیه 120 سوره توبه، گفت: رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و نهادهای سیاسی به حضور در راهپیمایی توصیه کرده‌اند اما بالاتر از همه این‌ها تصریح آیه سوره توبه است که راهپیمایی 22 بهمن را بالاترین عبادت می‌داند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز، 20 بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم امام رضا(ع)، با اشاره به 20 بهمن‌ماه، سالروز عملیات والفجر 8 و نقش اساسی حفاظت اطلاعات در این عملیات، گفت: ایثارگری رزمندگان عزیز ما در این عملیات که منجر به فتح شهر فاو شد، نظامیان دنیا را حیرت‌زده کرد؛ این روز که به نام «حفاظت اطلاعات» انتخاب شده است را به خدمتگزاران در نهاد مقدس حفاظت اطلاعات در همه نیروهای نظامی، انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک می‌گویم.
وی با اشاره به روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز کرد: انقلاب ما مانند انسان، با رسیدن به 40 سالگی به اوجی از کمال و قدرت رسیده است.
لزوم شناخت ماهیت انقلاب از سوی نسل جدید
امام‌جمعه مشهد شناخت ماهیت انقلاب برای نسل جدید را امری بسیار مهم دانست و اضافه کرد: این شناخت برای عزیزانی که سختی‌ها، بدبختی‌ها و فشار زندگی در دوران سیاه نظام ستم‌شاهی، انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را ندیدند و امام را هم زیارت نکردند، بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان این مطلب که انقلاب و حرکت مردم در راستای خواست و رضایت خداوند بوده است، تطبیق رضایت مردم و رضایت خدا بر یکدیگر را ماهیت انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: مردم چیزی را خواستند که خدا خواسته بود و برای تحقق خواسته‌شان با تکیه بر خداوند و با سینه خشک به استقبال گلوله رفتند.
خداخواهی و عشق به اهل‌بیت؛ موتور محرک انقلاب
آیت‌الله علم‌الهدی در همین راستا درباره علت حرکت شجاعانه مردم در انقلاب تأکید کرد: مردم به خاطر خداخواهی، دین‌خواهی و عشق به اهل‌بیت(ع) قدم در مسیر انقلاب گذاشتند چراکه اگر این‌طور نبود، هیچ دلیل منطقی برای مبارزه با دست خالی در مقابل گلوله وجود نداشت.
امام‌جمعه مشهد با اظهار اینکه مردم و امدادهای غیبی خداوند دو پایه پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی هستند، ادامه داد: خواست مردم و کمک خداوند باعث شد این انقلاب به 40 سالگی برسد و دشمن نتواند حریف آن شود.
تلاش همه‌جانبه دشمن برای شکست انقلاب
وی با اشاره به تلاش همه‌جانبه دشمن برای شکست انقلاب اسلامی اظهار کرد: همه دنیای کفر، آمریکا، اروپا و جریان الحادی غرب و شرق از همه ابزارهای خود از جمله فساد، پول، فتنه، توطئه و تخصص‌های جامعه‌شناسی و سیاسی برای شکست انقلاب استفاده کردند اما شکست خوردند.
آیت‌الله علم‌الهدی در همین راستا اضافه کرد: دشمن در صحنه نظامی جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس شکست خورد، فتنه‌هایش با حضور مردم خنثی شد، جنگ‌های نیابتی و تکفیری که بر ما و اطرافمان تحمیل کردند به شکل مفتضحانه‌ای شکست خورد و تحریم‌های اقتصادی‌اش یکی پس از دیگری با مقاومت مردم مواجه شد.
توجه به دستاوردهای انقلاب؛ مانع ناامیدی
امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه در طول سال‌های پس از انقلاب باوجود جنگ تحمیلی و اقدامات دشمن، مملکت اداره شده و عمران، اقتصاد، رشد فناوری، علم و آبادانی روستاها و شهرها ادامه دارد، خطاب به جوانان افزود: بنابراین با توجه به این پیشرفت‌ها و دستاوردهای که در طول انقلاب به دست آورده‌ایم، نباید ناامید شد و با یک فشار معیشتی گفت که همه‌چیز تمام شده است.
وی در همین راستا با اشاره به پایداری نظام جمهوری اسلامی در مقابل جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ اقتصادی ابراز کرد: کدام کشور در دنیا توانسته با همه این تهاجم‌ها 40 سال اداره شود؟ این‌ها همه مرهون رهبری و قدرت مردم است.
آیت‌الله علم‌الهدی با اظهار این مطلب که دشمن فقط به نابودی ما راضی می‌شود، اضافه کرد: در زمان انتخاب ریاست جمهوری آمریکا، جان بولتون که رهبر ایران‌ ستیزی در آمریکاست، گفته بود ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که اجازه ندهد ایران چهلمین سال انقلابش را جشن بگیرد اما این هدف او محقق نشد و ما امروز وارد چهلمین سال انقلابمان شده‌ایم.
تلاش دشمن برای از بین بردن دین‌داری مردم
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در رابطه با تلاش دشمن برای از بین بردن دین‌داری مردم توضیح داد: تهاجم‌های دشمن در رسانه‌ها، تهاجم به نهاد مقدس امامت جمعه و زیر سؤال بردن امامان جمعه برنامه‌ریزی‌ شده است و با هدف گرفتن دین از مردم صورت می‌گیرد؛ متأسفانه عده‌ای در داخل نیز برای اینکه بتوانند در جریان لائیک کشور جایی پیدا کنند، به اسم حمایت از شادی جوانان و حمایت دروغین از زنان، خواسته یا ناخواسته به این برنامه‌های شیطانی دشمن کمک می‌کنند.
وی با بیان اینکه وابستگی مردم به انقلاب به خاطر دین‌داری آن‌هاست، با اشاره به آتش زدن مساجد و سوزاندن قرآن تأکید کرد: این کارها که برنامه‌ریزی ‌‌شده و برایش دلارها خرج شده است، برای این صورت می‌گیرد که اهمیت و صلابت دین را در چشم مردم از بین ببرند و بی‌دینی را در کشور عادی کنند.
آیت‌الله علم‌الهدی به برخی دیگر از روش‌های دشمن برای جداکردن مردم از انقلاب اشاره و بیان کرد: ضد ارزش نشان دادن وابستگی مردم به انقلاب در مجامع دانشگاهی، منحرف کردن مطالبات مردم از مسئولان به سمت نهادهای دینی، طلبکار کردن مردم از روحانیان، نهادهای دینی و امامان جمعه در حالی صورت می‌گیرد که انتقاد مردم در واقع از کسانی است که خودشان انتخاب کرده‌اند.
وی در همین راستا اضافه کرد: خوشبختانه با حضور مردم، دشمن در همه این فتنه‌ها که توسط عده‌ای مزدور به‌ وجود آورده، شکست خورده است.
راهپیمایی 22 بهمن بالاترین عبادت است
امام‌جمعه مشهد در ادامه، راهپیمایی 22 بهمن‌ را نمایش قدرت مردم در جمهوری اسلامی و نشانه وفاداری آنان به نظام دانست و با اشاره به آیه 120 سوره توبه «... وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ...، و هیچ گامی که موجب خشم کافران می‌شود برنمی‌دارند و ضربه‌ای از دشمن نمی‌خورند، مگر اینکه به خاطر آن، عمل صالحی برای آن‌ها نوشته می‌شود»، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و نهادهای سیاسی به حضور در راهپیمایی توصیه کرده‌اند اما بالاتر از همه این‌ها تصریح آیه سوره توبه است که راهپیمایی 22 بهمن را بالاترین عبادت می‌داند؛ عناصر متحجری که به انقلاب گرایش ندارند و در راهپیمایی شرکت نمی‌کنند، اگر به خدا و قرآن معتقد هستند، بدانند که بافضیلت‌ترین عبادت را از دست می‌دهند.
امام‌جمعه مشهد با اشاره به کلمه «مَوْطِئًا» در آیه مذکور ادامه داد: بر اساس آیه، قدم گذاشتن و شرکت در راهپیمایی صالح است چراکه کفار را به خشم می‌آورد؛ آنان در روز 22 بهمن خبرنگاران را به کشور می‌فرستند تا ببینند آیا راهپیمایی امسال پرشورتر از سال گذشته است یا نه؛ بنابراین هیچ‌چیز به‌اندازه راهپیمایی 22 بهمن آنان را به خشم نمی‌آورد.
آیت‌الله علم‌الهدی بار دیگر در پایان سخنانش با اشاره به آیه قرآن، تأکید کرد: این آیه از فتوای هر مرجع و توصیه هر مقامی بالاتر است چون حرف خداست؛ اگر قرآن را قبول دارید باید به‌عنوان یک عبادت ارزشمند در راهپیمایی شرکت کنید؛ امیدواریم این وفاداری مردم به ستون خیمه نظام، دشمن را طوری به غیظ و غضب بیاورد که از فکر توطئه برای ما ناامید شود.

captcha