«هیچ»؛ دستاورد نشست معاون وزیر ورزش با ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3690174
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

«هیچ»؛ دستاورد نشست معاون وزیر ورزش با ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: نشست معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان با ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد در حالی پایان یافت که جز تعارف و شوی تبلغاتی برای برخی مسئولان دیگر دستاوردی نداشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، نشست ساعت 17 عصر فریبا محمدیان معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان با ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد با یک ساعت تاخیر و در نزدیکی اذان مغرب آغاز شد اما هیچ دستاوردی برای ورزشکاران که شاید با هزار امید و آرزو خود را به این نشست رسانده بودند، نداشت.
در این نشست از 46 هیئت ورزشی و نواب رئیسان دعوت شده بود تا مشکلات خود را با معاون وزیر در میان بگذارند شاید خدا را چه دیدی خانم معاون تصمیمی اتخاذ کند که ورزش بدون در و پیکر این دیار منتفع شود اما این نشست به یک شوی تبلغاتی و محلی برای عرض اندام برخی افراد و ابراز محبت به نماینده مجلس تبدیل شد و هیچ عنوانی زیبنده‌تر از بیراهه برای این نشست نمی‌توان گذاشت.
در این نشست تنها دو رئیس هئیت‌های ورزشی روستایی و عشایری و همچنین هاکی در کمتر از 3 دقیقه صحبت کردند که همین وقت اندک نیز با تعارف برای مدیرکل ورزش و نماینده مجلس به اتمام رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان، فرماندار بویراحمد، دو رئیس هیئت ورزشی و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در یک مضووع اشتراک داشتند جایی که تمایم این افراد از غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا به عنوان فردی توانمند و پرتلاش یاد کردند که هرآنچه ورزش استان دارد به یمن وجود این نماینده مجلس است.
جایی که انتظار می‌رود مسئولان استانی از مشکلات و کمبودها بگویند تا شاید مسئول کشوری دلی بسوزاند و سفره‌ای پهن کند تا فرزندان این دیار نیز بتوانند از سفره انقلاب بیش از پیش بهره‌مند شوند مسابقه تعارف برای همدیگر و خودی نشان دادن برگزار می‌کنند و در پایان می‌بینیم نشستی برگزار شده برای «هیچ».
کاش امروز فریبا محمدیان، معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان به جای تعارفات مدیران و دو رئیس هیئت ورزشی انتخاب شده به صورت گزینشی که شک ندارم آمده بودند تا از مدیرکل ورزش تعریف کنند بدون تعارف پای درد دل ورزکاران می‌نشست تا از دل پرخون خود از متولی ورزش می‌گفتند و اینکه ورزش در این دیار صاحبی ندارد.
اما این مسئله که بنا به گفته مسئولان و متولیان امر وقتی ورزش کهگیلویه و بویراحمد مدیون نمایندگان مجلس بوده پس کار دولت در این دیار چه بوده است؟
احداث 30 پروژه ورزشی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌زودی 30 پروژه ورزشی از محل اعتبارات نفت در این دو شهرستان احداث می‌شود.
غلام محمد زارعی در این نشست اظهار داشت: پیگیر کلید زدن 30 پروژه ورزشی از محل اعتبارات نفت برای دومین بار در مناطق روستایی و محروم دو شهرستان بویراحمد و دنا هستم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.
وی عنوان کرد: برای اولین بار از محل اعتبارات هدای خاص وزارت نفت 142 میلیارد و 37میلیون ریال برای توسعه ورزش در دو شهرستان بویراحمد و دنا اختصاص یافت که پروژه‌های مختلفی از این محل تعریف و اجرای شد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد با دست خالی مقام‌های غرورآفرینی را کسب کردند، ادامه داد: فرزندان این دیار در حوزه ورزش با گام‌های موثری که برداشتند ظرفیت انسانی این دیار را به کشور معرفی کردند.
وی با ذکر خاطره‌ای از سفرش به اسپانیا گفت: یاد دارم روزی قصد سفر به اسپانیا را داشتم که یک نوجوان از من خواست تا یک امضا از مسی برایش بگیرم که این موضوع بیانگر اهمیت ورزش در بین جوانان و نوجوانان است.
زارعی خواستار حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی شد و افزود: همیشه خود را در کنار ورزشکاران می‌بینم و در زمینه کمک به این حوزه و برای پویایی و شکوفایی آن از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم.
برنامه توسعه ورزش کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه 5 ساله توسعه ورزش در این استان بر اساس اسناد بالادستی، ماموریت‌های وزارتخانه و امکانات استانی تدوین می‌شود.
علی محمد احمدی اظهار داشت: برنامه توسعه ورزش در این استان بر اساس اسناد بالادستی، ماموریت‌های وزارتخانه و امکانات استانی در 5 برش یکساله تدوین و عملیاتی می‌شود.
وی یکی از اولویت‌های مدیریت ارشد کهگیلویه و بویراحمد را حمایت از ورزش عنوان کرد و افزود: تمام توان استان را در حمایت از ورزش بکار می‌گیریم و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.
احمدی وضعیت سرانه‌ و امکانات ورزشی در این استان را نامناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: در این زمینه سعی داریم با برنامه ریزی دقیق و مدون و همچنین با تعامل و همکاری با ورزشکاران در زمینه رسیدن به میانیگن سرانه فضاهای مختلف ورزشی در کشور برسیم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در اینکه ورزشکاران استانی با دست خالی مقام‌های خوبی کسب کردند شکی نبوده ولی باید این را بدانیم در ورزش امکانات و تجهیزات شرط لازم بوده ولی شرط کافی تعصب، غیرت و پشتکار است.
احمدی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب در بخش‌های مختلف از جمله ورزش، راهسازی، کشاورزی و... مورد بی مهری قرار گرفته بود، اظهار داشت: هم اکنون در بخش‌های مختلف به میمنت انقلاب اسلامی خدمات شایانی به مردم این دیار ارائه شده که در برخی شاخص‌ها از بسیاری از استان‌ها جلو هستیم.
برنامه توسعه ورزش بانوان تدوین شد
معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان از تدوین برنامه توسعه ورزش بانوان بر اساس اسناد بالادستی خبر داد و گفت: این برنامه در 3 برش استانی انجام شده است.
فریبا محمدیان در نشست با ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برنامه توسعه ورزش بانوان بر اساس اسناد بالادستی در 3 برش استانی شامل 1400، 1404 و 1408 انجام شده است.
وی با بیان اینکه روز به روز شاهد شکوفایی ورزش بانوان به میمنت انقلاب اسلامی هستیم، بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تدوین قوانین به‌حق ورزش نهایت تلاش و همکاری را داشتند.
محمدیان با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد در گرید توسعه در زمینه ارتقا شاخص‌های توسعه یافتگی هنوز باید مسیر را طی کند، عنوان کرد: ولی این استان در زمینه ورزش وضعیت مطلوبی دارد که باید این مهم با تدوین برنامه‌ای منظم پایدار بماند.
وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی با پرچم داری حضرت امام(ره) ادبیات جدیدی را در دنیای ورزش بانوان به جهان ارائه داد و به مجامع بین المللی از جمله آی. او. سی هشدار داد که حق ندارند در زمینه صیانت از ارزش‌ها یک زن بی توجهی کنند.
معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری هم اکنون در یک کارزار نابرابر فضای مجازی حضور داریم، افزود: دشمن دنبال درست کردن مشکل برای انقلاب اسلامی بوده و در این زمینه از هر فرصتی استفاده می‌کند که انتظار می‌رود جوانان و جامعه ورزشکار در زمینه مقابله با این مهم پیشگام باشند.
محمدیان با بیان اینکه معاندین به راحتی نمی‌گذارند ما جلو برویم، ادامه داد: ورزش به عنوان یک پدیده بزرگ اجتماعی قدرت نرمی بوده که می‌تواند جلوی این پدید ساخته شده دشمن بایستد.

منبع: تسنیم

captcha