راز و رمز پیروزی انقلاب از دیدگاه یک تحلیلگر سیاسی
کد خبر: 3690196
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

راز و رمز پیروزی انقلاب از دیدگاه یک تحلیلگر سیاسی

گروه سیاسی: رئیس ستاد کنگره 5هزار و 400 شهید استان کردستان گفت: انقلاب اسلامی کلید واژه‌هایی را در جهان‌بینی خود دارد که دشمنان در گذشته به واسطه گرفتن این کلیدواژه‌ها بر ما پیروز شده و ما را با آن‌ها بیگانه کرده بودند.

ابراهیم حسینی، رئیس ستاد کنگره 5 هزار و 400 شهید استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی کلید واژه‌هایی را در جهان‌بینی خود دارد که دشمنان در گذشته به واسطه گرفتن این کلیدواژه‌ها بر ما پیروز شده و ما را با آن‌ها بیگانه کرده بودند.
وی افزود: همین فاصله گرفتن از اصول اسلامی باعث شده بود ما به عنوان یک کشور عقب افتاده در جهان معرفی شویم و در طول 200 سال گذشته در هر جنگ جهانی یک قطعه از خاک کشور ما را جدا کردند.
حسینی بیان کرد: دور شدن از این هویتی دینی و اعتقادی ما زمینه‌ساز گرفتن حدود یک میلیون مترمکعب خاک کشور ما شد که به برکت امام و انقلاب اسلامی توانستیم به هویت اصیل ایرانی بودن خود باز گردیم.
وی اعلام کرد: انقلاب‌های صورت گرفته در جهان از جمله انقلاب فرانسه، هند، پاکستان، الجزایر، و خیلی های دیگر برای اینکه به پیروزی برسند دست به اقداماتی زدند که در انقلاب ما این اقدامات وجود نداشت و حتی در دیدار انقلابیون با امام راحل پیشنهاد دست به اسلحه بردن را دادند که امام به شدت با این موضوع مخالفت کرد.
امام با قدرت اسلام و مردم در مقابل استکبار ایستاد
رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان عنوان کرد: امام با قدرت اسلام و قدرت مردم در مقابل رژیم وابسته به استکبار ایستادند و توانست کلیدواژه‌هایی را وارد ادبیات انقلاب کند که در قرآن کریم وجود داشت.
وی ادامه داد: یکی از این کلیدواژه‌های انقلابی استکبارستیزی بود که در قرآن کریم به آن امر شده بود ولی ما با آن بیگانه شده بودیم.
حسینی اذعان کرد: کشور ما به جایی رسید که شاه قسم خوردن به کتاب قرآن را حذف کرده بود اما با ورود امام به جهان‌بینی اصیل ایران اسلامی ما امروز تبدیل به یک قدرت فرامنطقه‌ای شده‌ایم.
وی اعلام کرد: امام جهاد در راه خدا، انقلابی‌گری، مبارزه با استکبار، واژه شهید و شهادت را برای ما زنده کرد و زنده شدن این واژه‌ها موفقیت انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را به دنبال داشت و موجب شد که از نظر امنیت یکی از رتبه‌های بالای جهانی را کسب کنیم.
انقلاب اسلامی از نظر استقلال سیاسی یکی از کشورهای مستقل حقیقی جهان است
رئیس ستاد کنگره 5400 شهید بیان کرد: ما امروز از نظر استقلال سیاسی یکی از کشورهای مستقل حقیقی جهان هستیم یعنی نه تنها از هیچ قدرت جهانی دستور نمی‌گیرد بلکه این توانایی را دارد که قدرت‌های جهانی را در مسیر سیاست‌‌ها و برنامه‌های خود به کارگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه امروز اندیشه و تفکر انقلابی امام موجب بیداری اسلامی در جهان شده است، عنوان کرد: سنگرهای دفاعی انقلاب اسلامی ما به ساحل مدیترانه و در کنار مرزهای اسلامی پیش رفته است و این در سایه واژه‌هایی است که امام با انقلابش آورد و امروز یک امت پیش رو و پیشتاز جهان هستیم.
حسینی افزود: با دقت در داستان حضرت موسی بن عمران می‌بینیم که هر موقع امتش از پیامبرشان اطاعت کردن به اوج عزت و پایداری رسیدند و هرگاه از او اطاعت نکردند به ذلت و خواری رسیدند.
وی عنوان کرد: ما در انقلاب اسلامی یک سلسله ولایت از خداوند شروع بعد پیامبر(ص)، ائمه اطهار و امروز به جانشینان آنها می‌رسد، پیروی می‌کنیم و امروز این موفقیت را به عنوان پیروی از ولایت داریم.
موفقیت انقلاب در سایه مکتب قرآنی و رهبری ولایت کسب شد
رئیس ستادکنگره 5400 شهید کردستان بیان کرد: این موفقیت در سایه همراهی امت، مکتب قرآنی، رهبری ولایت، پیشوایی قرآن، همراهی امام با امت و امت با امام به دست آمده است.
وی اذعان کرد: به اعتقاد من چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از سال 1342و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی در اطلاع‌رسانی پیام‌های امام را رسانه‌های انقلابی برعهده داشتند.
حسینی تصریح کرد: بخشی از رسانه‌های دوران پهلوی از ماموریت اطلاع‌رسانی استقلالی خود دست برنداشتند و بعد از انقلاب در فتنه‌های مختلفی که انقلاب با آن روبرو بوده، نقش اساسی برای اینکه افکار عمومی را به صحنه بیاورد، رسانه‌ها برعهده داشتند.
وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس آنچه که جبهه‌ها را نشاط و شادابی می‌داد، فضای رسانه‌ای کشور ما بود چراکه موفقیت‌های رزمندگان، حال و هوای جبهه‌ها، سبک زندگی جبهه‌ها را در جامعه می‌آورند و با قدرت اطلاع‌رسانی خود پشت جبهه‌ها را همراه جبهه‌ها می‌کردند.
قدرت رسانه‌ای در نشاط، همگرایی و رشد فکری اطلاعاتی جامعه اثرگذار است
رئیس ستادکنگره 5400 شهید کردستان افزود: قدرت رسانه‌ای می‌تواند در نشاط، همگرایی، رشد فکری و اطلاعاتی جامعه اثرگذار باشد و الان هم که نظام جمهوری اسلامی ما در اوج اقتدار، عزت، سربلندی قرار دارد و هرگونه معادله بین‌المللی با نفوذ ایران انجام می‌شود، نقش رسانه بی‌بدیل و انکارناپذیر است.
وی ادامه داد: اگر هر رسانه و خبرگزاری خود را وابسته به جریانات سیاسی و جبهه‌بندی‌های سیاسی بداند عمر محدودی دارد و غروبشان نزدیک است و به اعتقاد بنده رسانه ای موفق است که بتواند رسالت رسانه‌ای خود را مستقل انجام دهد.
رسانه مستقل دوام و ماندگاری آن ببیشتر است
حسینی افزود: اگر رسانه مستقل باشد دوام و ماندگاری آن ببیشتر و قدرت نفوذش در عامه مردم خیلی بیشتر است و می تواند جامعه را متحول کند و دیگر از تشر جریانات سیاسی نمی ترسد.
وی بیان کرد: اگر رسانه مستقل خواسته، مطالبات و ... عامه مردم را از مسئولان کشور صادقانه بخواهند و نه براساس یک نگاه سیاسی، جناحی و حتی نگاه مردمی بلکه با یک نگاه اسلامی و ملی خبر را نشر دهیم در دل مردم جایی پیدا می‌کنیم.
رئیس ستاد کنگره 5400 شهید کردستان عنوان کرد: اگر رسانه‌ها، فضای مجازی، خبرگزاری‌ها به طور مستقل خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم و حرف دل مردم را خوب از مسئولان پیگیری و عملکرد مسئولان را واقع بینانه به مردم منتقل کنند؛ موفق خواهند بود.
نظام انقلاب اسلامی با پیروی از انقلاب وارد یک مرحله جدید شد
وی اذعان کرد: نظام انقلاب اسلامی با پیروزی انقلاب وارد یک مرحله جدید شد و در مرحله دوم ساختار این نظام که مردم سالاری دینی با یک قانون اساسی متقن خوب شکل گرفت و در مرحله سوم ایجاد یک دولت اسلامی را در دستور کار خود دارد که متاسفانه این مرحله به سختی جلو می‌رود.
حسینی افزود: در این مرحله ما در تلاشیم بتوانیم به تمام معنا یک دولت اسلامی را با کمک همه قوای مقننه، مجریه و سازمان‌ها و ارگانها بنیان گذاری کنیم و گام بعد از آن جامعه اسلامی، و در مرحله آخر تمدن اسلامی را در جهان بنیان‌گذاری کنیم.
وی عنوان کرد: ما برای رسیدن به این پنج گام نظام مقدس اسلامی خیلی کارها باید انجام دهیم، رسالت رسانه‌ها در مرحله پنجم که رسیدن به تمدن جهانی اسلام یک رسالت ارزشمند و بزرگی است.
رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان یادآور شد: رسالت امروز رسانه‌ها در نظام مقدس انقلاب اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی، احیای امر به معروف و نهی از منکر، تقویت روحیه انقلاب گری، جلوگیری از نفوذ دشمن، وحدت و انسجام جامعه، مقابله با اندیشه های انحرامی، جلوگیری از نفوذ دشمن است.

captcha