حضرت قرآن زنده است/ قرآن را در حد نسخه پزشک ندانید + صوت و عکس
کد خبر: 3690294
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
سیدمحسن موسوی بلده عنوان کرد:

حضرت قرآن زنده است/ قرآن را در حد نسخه پزشک ندانید + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: سیدمحسن موسوی‌بلده در جمع شاگردان نیرو هوایی ضمن بیان اینکه قرآن امام اکبر است گفت: تلاوت قرآن، ویژگی‌های امام در زیارت را دارد که اگر به زیارت بروید دلتان نورانی می‌شود و وجودتان از خوبی‌ها خوشحال می‌شود؛ پس وقتی شما قرآن را تلاوت می‌کنید، به نوعی زیارت حضرت قرآن است.

حضرت قرآن، زنده است/ قرآن را در حد نسخه دکتر ندانید+صوت و عکس

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن «سیدمحسن موسوی‌بلده»، پیشکسوت قرآنی، صبح روز گذشته، 20 بهمن ماه، از ساعت ۸ در موسسه احسن الحدیث واقع در میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷شهریور، خیابان صفای شرقی با حضور تعدادی از شاگردان نیروی هوایی  اش برگزار شد.

در این جلسه  اعضا به تلاوت آیات درس از سوره انعام ادامه دادند و استاد جلسه نیز در خلال تلاوت‌ها، نکات تجویدی آنها را متذکر شد. در ادامه این جلسه، حضور غیاب و پذیرایی انجام گرفت. نکته جالب در حضور و غیاب این بود که بین اسامی افراد جلسه، اسامی شهدای قرآنی خوانده می‌شد و تمام اعضای جلسه حاضر می‌گفتند.  موسوی‌بلده باور قلبی خود را بیان کرد و گفت: اگر روزی، هیچکدام از شما در جلسه قرآن حضور نیابید، من جلسه قرآن را شروع می‌کنم و اعتقاد دارم که شهدا، حاضر هستند و برای آنها، تلاوت می‌کنم.

سپس کرمی از اعضای ثابت جلسه، نکات تفسیری از آیات ادامه درس را ارائه داد و فرق قرائت و تلاوت را توضیح داد که در تلاوت، عمل به آنچه خوانده می‌شود نیز مهم است و خود تلاوت‌کننده باید تالی آنچه خوانده شده، باشد.

حضرت قرآن، زنده است/ قرآن را در حد نسخه دکتر ندانید+صوت و عکس

در ادامه این جلسه موسوی بلده با تلاوت آیه «وَإِذَا رَأَيْتَ الَّذِينَ يَخُوضُونَ فِي آيَاتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ » تصریح کرد: وقتی می‌بینید در یک جمعی عده ای آیات الهی را تمسخر می‌کنند، اگر می‌توانید با استدلال و منطقی با آنها صحبت کن و گرنه مجلس را ترک کن. این آیه دقیقا امروزه در این گروه های تلگرامی نیز مصداق دارد که خیلی حرف ها را می‌زنند.

در این جلسه که با حضور شاگردان نیروی هوایی موسوی بلده همراه بود، اعضای نیروی هوایی به نوبت به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و موسوی بلده و اعضای جلسه به تشویق آنها پرداختند. اعضای نیروی هوایی که تا ساعت 10:45 در این جلسه حضور داشتند، هنگام خداحافظی توسط موسوی بلده، اشراف نیروی هوایی خطاب شدند. موسوی بلده گفت: کسانی که با قرآن کریم انس دارند، اشراف هر امتی هستند. نیروی هوایی نقش اصلی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و از همه بخش های دیگر به انقلاب اسلامی زودتر پیوستند.

حضرت قرآن، زنده است/ قرآن را در حد نسخه دکتر ندانید+صوت و عکس

این مدرس قرآن کریم با بیان اینکه خدا به ما توفیق دهد تا معارف قرآن را فرا گیریم تصریح کرد: اینگونه نباشد که  فقط اطلاعاتی در مغر ما نشود و باید در قلب ما برود. دشمنان ما هم بعضا آیات قرآن و معارف را می‌دانند ولی هدایتی برایشان نیست. تلاوت قرآن بسیار مهم است، نه مطالعه قرآن. دشمن، قرآن را مطالعه می‌کند. خیلی ها به ما خرده می‌گیرندکه چرا قرآن تلاوت می‌کنید؟ بروید و ترجمه اش را مطالعه کنید. اگر مطالعه باشد، اطلاعات بالا می‌رود ولی عملیاتی نمی‌شود. ولی تلاوت، زمینه عملیاتی شدن این معارف را ایجاد می‌کند. مثل قضیه زیارت است. شما می‌توانید مثل دانشمندی شوید که تمامی احادیث و سیره ائمه(ع) را مطالعه کنید ولی فقط در حد اطلاعات است و در قلب نفوذ نمی‌کند.  اگر می‌خواهید اطلاعاتتان از معصومین(ع) در قلبتان برود، راهش ارتباط با معصومین(ع) از طریق زیارت است.

موسوی بلده با استدلال به آیات «وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ »ادامه داد: اتفاقا خدا می‌فرماید هرچقدر مخالفین بیایند و بخواهند از قرآن به نفع خود استفاده کنند، برایشان گمراه کننده است. در مقابل اگر کسی با دلش بیاید، برایش شفا می‌شود«شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ»

سیدمحسن موسوی بلده در ادامه با اشاره به اینکه خداوند برای قرآن تلاوت را قرار داد و برای ائمه زیارت را قرار داد گفت: زیارت نه به معنای زیارت سنگ و چوب. ما معتقدیم ائمه(ع) زنده هستند و در ملاقات آنها و دیدن چهره نورانی امام، نور و ارتباط قلبی برقرار می‌شود و این زمینه تاثیر قلبی را ایجاد می‌کند. زیارت با امام(ع)، انسان را از زندگی دنیایی دور می‌کند و انسان را سبک می‌کند.  

حضرت قرآن، زنده است/ قرآن را در حد نسخه دکتر ندانید+صوت و عکس

وی با بیان اینکه قرآن، امام اکبر است گفت: تلاوت قرآن، ویژگی های امام در زیارت را دارد که اگر به زیارت بروید دلتان نورانی می‌شود و وجودتان از خوبی ها خوشحال می‌شود. پس وقتی شما قرآن را تلاوت می‌کنید، به نوعی زیارت حضرت قرآن است. همینکه در حدیث آمده است، «النَّظرُ فِی المُصحَف عِبادة». مردم را نباید  از تلاوت قرآن نهی کرد و گفت شما که معنایش را نمی‌دانید، چرا قرآن می‌خوانید. اگر بتوانید در این ملاقات معنای حرف های حضرت قران را بشنوید، نور علی نور می‌شود.

این پیشکسوت قرآنی در ادامه با اشاره به اینکه نباید توهین شود به قرآن کریم تصریح کرد: قرآن کریم یک کتاب معمولی و در حد نسخه دکتر نیست. ایشان کتاب نیستند، موجود زنده ای هستند و امامی هستند که هرلحظه قرآن خوانده می‌شود، قرآن نازل می‌شود.  

یادآور می‌شود، جلسه قرآن سیدمحسن موسوی‌بلده، صبح‌های جمعه از ساعت ۸ الی ۱۲ ظهر در موسسه احسن الحدیث برگزار می‌شود.

در پایان تلاوت یونس عربجزی و گزارش تصویری ارائه می‌شود.

کد

 

captcha