واکنش سازمان حقوق بشر عربی به انفجار لیبی
کد خبر: 3690352
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

واکنش سازمان حقوق بشر عربی به انفجار لیبی

گروه بین‌الملل: سازمان مستقل حقوق بشر عربی، انفجار تروریستی مرگ‌بار مساجد لیبی که تاکنون 86 کشته و زخمی برجای گذاشته است را محکوم کرد.

سازمان حقوق بشر عربی انفجار تروریستی مساجد لیبی را محکوم کردبه گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الفجر؛ سازمان حقوق بشر عربی ضمن محکومیت انفجار مسجد «بنغازی» در بیانیه‌ای خواستار مقابله قاطع با این عملیات ضد بشری بر اساس قوانین بین‌المللی عمومی و حقوق بشری شد.

این سازمان همچنین خواستار اهتمام و تلاش بین‌المللی برای مقابله این پدیده و بر پیگیری اوضاع کشورها و نهادهای حامی تروریسم که از راه  تأمین مالی ، آموزش، تجهیز سلاح و پناه‌دادن به آن‌ها اقدام می‌کنند، تأکید کرد.

این سازمان همچنین تأکید کرد که این اقدامات به منظور پوشاندن چهره دین بوده و محکوم به شکست است.

 یادآور می‌شود در نماز جمعه دیروز (20 بهمن‌ماه) دو بمب در مسجد «سعد بن ابی‌عباده» در شهر بنغازی در شرق لیبی منفجر شد که براثر آن دو نفر کشته و 75 نفر دیگر زخمی شدند.

امروز(21 بهمن‌ماه) نیز چهار نفر از نیروهای ارتش لیبی درپی هجوم انتحاری با خودرو بمب گذاری شده در منطقه «تسعین» در شرق شهر «سرت» کشته شدند. این در حالی است که دو هفته پیش نیز در انفجار دو بمب در یکی از مساجد شهر بنغازی 35 نفر کشته شدند.

شایان ذکر است سازمان بین‌المللی حقوق بشر عربی، سازمانی مستقل است که در حوزه فعالیت‌های بشردوستانه کشورهای عربی و اسلامی فعالیت دارد. این سازمان در سال 2000 میلادی تأسیس و مقرآن در «قاهره» پایتخت مصر است. 16 کشور مسلمان در این سازمان عضو و برخی از کشورهای اروپایی همچون آلمان و اتریش در آن عضویت دارند/.

 

 

captcha