برگزاری 57 یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز در استان البرز
کد خبر: 3690364
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

برگزاری 57 یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز در استان البرز

گروه فرهنگی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز از برگزاری 57 یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز در قالب متمرکز منطقه‌ای و مدرسه‌ای همزمان با ایام الله دهه فجر خبرداد.

مسعود مهران‌نیا در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: این یادواره‌ها به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر و تجدید بیعت فعالان سنگر علم و دانش با امام راحل، شهدا و ولایت فقیه در نواحی و مناطق هشت‌گانه آموزش و پرورش از جمله در مدارس شاهد استان و دانشگاه فرهنگیان مرکز ابوالقاسم فردوسی کرج برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب بر همه واجب است، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از وظایف دلسوزان نظام و انقلاب به ویژه در بین نسل چهارم انقلاب را تشکیل می‌دهد.
این مسئول تعداد شهدای انقلاب تا قبل از جنگ تحمیلی را 70 هزار شهید و یکصد هزار زخمی و بعد از جنگ تحمیلی را بیش از 213 هزار شهید ذکر کرد و ادامه داد: مردم ایران بهای سنگینی برای این انقلاب پرداخته و امروز همه باید در مقابل توطئه دشمنان که قصد براندازی نظام را دارند بایستند به گونه‌ای که حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب امروز بر همه واجب است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در این یادواره‌ها راویان، خاطراتی از شهیدان هشت سال دفاع در عملیات های مختلف و همچنین شهدای مدافع حرم بیان کردند.
مهران‌نیا اضافه کرد: در این یادواره‌ها دلنوشته‌های دانش‌آموزان به امام و شهدا قرائت شد و نمایشگاهی از فعالیت‌های دانش‌آموزان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در قالب عکس، روزنامه دیواری، مقاله‌نویسی با محوریت دیدار از خانواده معظم شهدا، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، علمی و پژوهشی به نام شهدا، افتتاح طرح‌های عمرانی از جمله مدارس به نام شهدا و سفر معنوی راهیان نور نیز به نمایش گذاشته شد.
وی تاکید کرد: برگزاری این یادواره‌ها در ایجاد پل ارتباطی بین نسل اولی‌ها و نسل سوم و چهارمی‌های انقلاب، تجدیدمیثاق با تفکر ناب محمدی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام شهدا و ادای احترام به خانواده‌های معظم شهدای معلم و دانش‌آموز و زنده نگه داشتن یاد این شهدای گرانقدر نقش موثری دارد.

captcha