نگاه اداری به برنامه‌های قرآنی نداشته باشیم
کد خبر: 3690383
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
جنتی:

نگاه اداری به برنامه‌های قرآنی نداشته باشیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: نباید به مسایل و برنامه‌های قرآنی، نگاه اداری داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، صبح امروز شنبه 21  بهمن‌ماه، مسئولان موسسه دارالقرآن‌الکریم زنجان با مدیرکل اوقاف استان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره و اظهار کرد: ساماندهی موقوفات و امامزادگان همچنین ترویج و احیای فرهنگ قرآنی در بین همه اقشار مردم از جمله وظایف ذاتی اداره اوقاف و امور خیریه در کشور به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به اینکه باید به مباحث قرآنی توجه ویژه‌ای صورت گرفته و کارهای زیادی در خصوص احیای فرهنگ قرآنی در کشور انجام شود، تصریح کرد: بسیاری از موقوفات در سطح کشور در خصوص تعظیم شعایر اهل بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) است و باید در اهتمام به این مسایل اهتمام ویژ‌ه‌ای به مباحث قرآنی و احیای فرهنگ قرآنی در سطح کشور صورت گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته در خصوص فعالیت‌های قرآنی که در بخش‌های مختلف جامعه صورت می‌گیرد، تاکید کرد: نباید به مسائل و برنامه‌های قرآنی نگاه اداری داشت.
حجت‌الاسلام جنتی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان آماده همکاری و تنظیم تفاهم‌نامه با دارالقرآن کریم زنجان در جهت کمک به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.
وی به برگزاری مراسم معنوی جمع‌خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و گفت: این برنامه باید به مساجد شهر به‌ویژه در امامزاده سید ابراهیم (ع) نیز توسعه پیدا کند، تا مردم دسترسی راحت‌تری جهت حضور در این برنامه‌ها را داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر افزایش محافل و مجالس قرآنی در سطح استان، تاکید کرد: برگزاری جلسات هفتگی و ماهانه قرآن کریم علاوه بر استقبال مردم و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، موجب معرفی و تشویق قاریان و نیز جذب علاقه‌مندان به این حوزه می‌شود.
captcha