کتابخانه مرکزی ایلام افتتاح شد
کد خبر: 3690423
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

کتابخانه مرکزی ایلام افتتاح شد

گروه اجتماعی: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: کتابخانه مرکزی ایلام پس از 16 سال انتظار امروز در طلیعه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، مراد جلیلیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام امروز در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی ایلام، اظهار کرد: عملیات ساخت این کتابخانه در زمینی به گستره سه هزار و 750 مترمربع سال 80 آغاز شد که روند ساخت آن در دولت تدبیر و امید و بویژه 2 سال اخیر شتاب گرفت .
وی افزود: برای ساخت این مجموعه فرهنگی 50 میلیارد ریال اعتبار و علاوه بر این 15 میلیارد ریال نیز برای تجهیز شامل تامین کتاب، قفسه، سیستم سرمایشی و گرمایشی و غیره هزینه شده است .
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با بیان اینکه تاکنون این کتابخانه به 30 هزار جلد کتاب تجهیز شده است، اضافه کرد: این مرکز فرهنگی مجهز به سالن آمفی تئاتر، سالن مطالعه، پارکینگ و غیره و در 2 طبقه ساخته شده است .
جلیلیان همچنین از هزینه سه میلیارد ریالی برای تجهیز بخش کتابخانه ویژه نابینایان این مجموعه فرهنگی خبر داد و گفت: این اعتبار بر اساس تفاهم نامه با انجمن نابینایان کشور برای خریداری تجهیزات مورد نیاز، منابع و امکانات رفاهی این کتابخانه به منظور استفاده افراد روشندل هزینه شده است .
وی همچنین از ایجاد مرکز مبادله کتاب در این کتابخانه خبر داد و گفت: در این مرکز نیز تمامی کتاب‌های مورد نیاز استان تامین و در اختیار مراکز مختلف قرار خواهد گرفت .
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام یادآور شد: کتابخانه مرکزی ایلام که در طبقه دوم آن بخش اداری اداره کل کتابخانه‌ها فعالیت دارد در 2 نوبت صبح و عصر آماده پذیرش مردم خواهد بود
captcha