دیوارنوشته‎ای که پس از 40 سال هنوز باقی است + عکس
کد خبر: 3690473
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
یاریگل از خاطرات انقلابی‌اش می‌گوید/1

دیوارنوشته‎ای که پس از 40 سال هنوز باقی است + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان از دست‌‎نوشته‌اش با عنوان «درود بر امام و روحانیت مبارز» که هنوز پس از 40 سال بر روی دیوار است می‌گوید.

بهروز یاریگل، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره خاطراتی از دوران پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: خاطرات خوب و شیرینی از تظاهرات و راهپیمایی‌های چند ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دارم. رژیم طاغوت نیز معتقد بود که باقی می‌ماند اما مردم یکدل و یکصدا زن و مرد در کنار یکدیگر در تظاهرات علیه رژیم پهلوی حضور داشتند.
وی با اشاره به اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی حدوداً 17 سال داشته، ادامه داد: در بحبوحه بحران و شلوغی‌های چند ماه پیش از انقلاب بود که با قلم و رنگ بر دیواری که نزدیک منزل بود نوشتم «دورود بر امام و روحانیت مبارز» و جالب است که پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز آن خط بر دیوار باقی مانده است.

رد نشود///دست‌نوشته که پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز باقیست


یاریگل با تأکید بر اینکه عشق ما این بود که امام(ره) به ایران بیاید و ما بتوانیم چهره نورانی ور وحانی ایشان را ببینیم، اظهار کرد: خاطرم هست طی آن سال‌ها که ساکن خیابان پیروزی بودیم، چند ماه پیش از انقلاب اسلامی در یکی از مساجد نزدیک منزل، گرم صحبت با دوستانم بودم که مجموعه‌ای از تصاویر امام خمینی(ره) را در مسجد توزیع کردند و مقرر شد که در زمان مناسب این عکس‌ها را در میان مردم توزیع کنیم که من نیز آنها را در منزل آوردم و با برخورد پدرم برای اینکه چرا این کار را کردم و با این کار به زندان خواهم افتاد روبرو شدم.
وی با اشاره به خاطره دیگرش از آن دوران، عنوان کرد: همچنین نخستین دیدار من با حضرت امام خمینی(ره) هنگامی بود که ایشان در مسیر حرکت از فرودگاه به سوی بهشت زهرا بودند که در خیایان انقلاب تقاطع ولی‌عصر(ع) ماشین حامل ایشان به سمت جنوب تغییر مسیر داد که من برای دیدن امام(ره) به بالای درختی رفتم و توانستم ایشان را از دور ببینیم.
این مدرس قرآن اظهار کرد: همچنین دیدار دیگری نیز در سال 60 و یا 61 با حضرت امام(ره) داشتیم که طی آن 72 نفر از قاریان قرآن به نیت 72 شهید حزب جمهوری اسلامی که قرار بود برای نخستین بار به حج تمتع نایل شوند، به دیدن امام رفتیم و قرار بود ایشان برای ما سخنرانی کنند اما به دلیل کمی وقت این امر مهیا نشد و سه نفر از قاریان با مشورت ما 72 قاری، به قرائت آیاتی از قرآن در محضرت امام خمینی(ره) پرداختند و از سوی ما قاریان، قرآنی نیز به امام هدیه شد که برای نخستین بار امام به احترام قرآن و قاریان قرآن در صندلی جایگاهی که در جماران برای ایشان قرار داده بودند، ننشستند و روی زمین جلوس کردند که این امر نشان دهنده میزان احترام امام به قرآن بود.
یاریگل با اشاره به اینکه در زمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جلسه قرآنی نداشته است، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام محمدتقی(ع) انتهای خیابان دهقان چهارراه کوکالا که در آن زمان در آن مسجد پاسداری می‌دادیم و مکانی برای تبادل افکار بود، نخستین جلسه قرآنم را برای فرزندان اهالی محل تشکیل دادم که الحمدلله تا کنون نیز برقرار است، فقط مکان برپایی آن تغییر کرده است.
وی در خصوص جلسات قرآن پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جلسات قرآن در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت هیئت‌های خانگی به صورت سیار و چرخشی در منازل افراد بود و یا اینکه در مساجد بوده است. به غیر از اینکه جلسه قرآن ساده و معمولی بود، ذکر مصیبتی گفته می‌شد و فردی جرئت نمی‌کرد حرف خاص سیاسی و در خصوص نظام حرفی بزند چون به شدت مراقبت می‌کردند و اگر فرد و یا افرادی در این زمینه صحبت می‌کردند، هیئت تعطیل و افراد بازداشت می‌شدند.
این مدرس قرآن اظهار کرد: البته باید گفت در این میان بودند افرادی که در لابه لای این جلسات با زرنگی تمام این امر را انجام می‌دادند و نمی‌گذاشتند این جریان لو برود. به هیچ عنوان جلسات قرآن به صورت تخصصی نبود که نکات صوت و لحن و تجوید گفته شود بلکه در حد مختصر آموزش روخوانی، بیان قواعد مختصر تجوید برای عموم مردم بود غیر از یکی دو جلسه در شهر تهران برای علاقه‌مندان به صورت خاص با اساتید مجرب چون مرحوم «ابراهیم پورفرزیب» مولایی و مرحوم محمدتقی مروت برگزار می‌شد که حاصل آن تربیت شاگردان خوبی است که در حال حاضر از اساتید ممتاز کشور هستند.

captcha