22 بهمن تماشایی و اهتزاز باشکوه پرچم افتخار و عزت ایران اسلامی
کد خبر: 3690538
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
در حال تکمیل/

22 بهمن تماشایی و اهتزاز باشکوه پرچم افتخار و عزت ایران اسلامی

گروه سیاسی: مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی از ساعت 10 صبح امروز با حضور پرشور مردم انقلابی تهران، شخصیتهای کشوری و لشکری و سفرا، وابستگان نظامی و میهمانانی از دیگر کشورها آغاز شد.

«قسم به صبح روشنی که دم زند» (آیه 18 سوره تکویر) و «قسم به صبح چون جهان را روشن سازد» (آیه 34 سوره مدثر) و «قسم به فجر»؛ که فجر را گفته اند صبح صادق است و انفجار صبح.

قسم به لحظه لحظه سپیده دم؛ قسم به رشته رشته تلألؤ طلوع نور؛ قسم به گام‎های استوار؛ به آیه‎های انقلاب که بی‎شمار و بی‎شمار و بی‎شمار گشته‎اند. و صبح صادقی دگر.

امروز، بیست و دوم از بهار بهمن است؛ زادروز لاله های سرخ؛ سالروز انقلاب.

مردم خاک پاک این وطن؛ از شمال تا جنوب؛ غرب و شرق و مرکز وطن از ساعت اول صبح به پا شدند و به سمت سرزمین طور انقلاب رهسپار شدند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، از روزهای گذشته به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ایران اسلامی سراسر شور به استقبال برگزاری راهپیمایی سراسری 22 بهمن رفته است؛ چراغانی‎ها، تزئین کوچه و خیابان و تجهیز معابر برای حضور باشکوه ملت ایران در جای جای این سرزمین اسلامی بخشی از آماده‎سازی‎ها جهت برپایی راهپیمایی است و امروز پس از برگزاری مراسم و جشن‎ها به مناسبت این ایام، با طلوع صبح روز یک شنبه، 22 بهمن ماه سال 1396، زمان برپایی جشن سالروز انقلاب فرارسیده است.

ملت ایران که گلبانگ «الله اکبر»شان شب گذشته آسمان ایران را عطرآگین کرده بود، از ساعتی قبل از شروع رسمی راهپیمایی، مهیای حضوری گرم و با حرارت در روز سرد زمستانی شده بودند.

پرچم‎های سه رنگ ایران اسلامی، قاب عکس شهدا و نمادهای انقلابی نشانه‎های افتخاری است که در مسیر راهپیمایی به رخ کشیده شده و همچون سال‎های گذشته، 22 بهمن نماد اتحاد ملت در صیانت از شجره طیبه‎ای است که ده‎ها و صدها و هزاران هزار پیر و جوان آن را با قطره‎های خون شان آبیاری کرده‎اند.

مراسم راهپیمایی سراسری 22 بهمن در بیش از هزار شهرستان، شهر و بخش و بیش از ۴ هزار روستا در حال برگزاری است و میعادگاه مردم تهران که از ساعتی قبل از آغاز راهپیمایی در مسیرهای ده گانه حضور داشتند، میدان آزادی است.

جامعه قرآنی نیز در محل غرفه شبکه قرآن و معارف سیما و نیز رادیو قرآن واقع در خیابان آزادی، تقاطع نواب حضور دارند.

نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دو 2 فروند موشک بالستیک و دوربرد قدر F را نمادی از اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران است در مسیر راهپیمایی در معرض دید عمومی قرار داده و در گوشه دیگری از مسیر، ماکتی از ناوشکن جماران خودنمایی می‎کند.

همچنین غرفه «ممانعت از جنگ با خدا» از سوی جنبش مردمی مقابله با رباخواری، برای چهارمین بار در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن امسال در تهران و چند شهر دیگر برپا شده است.

دراین مراسم پرچم مقدس جمهوری اسلامی به نشانه اقتدار و افتخار این ملت بزرگ، در قالبهای مختلف به اهتزاز در آمده است و عده ای از جوانان پرچم 60 متری را حمل می کنند.

عده ای از مردم ولایتمدار تهران، در حرکتی نمادین، اقدام به حمل تابوت رژیم صهیونیستی کرده اند که یادآور بشارت رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند که این رژیم 25 سال آینده را نخواهد دید.

مردم مسلمان تهران، در این جشن ملی نیز مظلومان در سراسر جهان اسلام را فراموش نکردند و با سر دادن شعارهایی علیه رژیم آل سعود، تجاوز وحشیانه به یمن را محکوم کردند.

شخصتیهای مختلف اعم از لشکری و کشوری، نیز پا به پای مردم مؤمن و انقلابی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حضور یافته اند. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز از خیابان آزادی، تقاطع شادمان به جمع راهپیمایان پیوست. همچین آیت الله آملی لاریجانی؛ رئیس قوه قضائیه نیز در بین مردم حضور یافت. آیت الله جنتی؛ دبیر شورای نگهبان، آیت الله هاشمی شاهرودی؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، ظریف؛ وزیر امور خارجه، رحمانی فضلی؛ وزیر کشور، شمخانی؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی، امیر موسوی؛ فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام محسنی اژه ای، محسن هاشمی؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده و جانشین نیروی هوایی ارتش، نجفی؛ شهردار تهران، محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام ناطق نوری، حجت الاسلام منتظری؛ دادستان کل کشور و ... از جمله حاضران در مراسم بودند.

بیش از ۶ هزار خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از جمله ۲۵۰ خبرنگار خارجی راهپیمایی سراسری 22 بهمن را پوشش خبری می دهند. علاوه بر خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران، اندیشمندان و فرهیختگانی از ۳۸ کشور میهمان ویژه سالگرد پیروزی انقلاب هستند.

مراسم ویژه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران از ساعت 10 صبح با اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط محسن قاسمی، از قاریان ممتاز کشورمان آغاز و با مداحی و پخش سرودهای انقلابی وعملیات چتربازی ادامه یافت.

هم اکنون رئیس جمهور در حال سخنرانی است. همچنین قرائت قطعنامه سراسری از جمله برنامه‎های این مراسم است.

captcha