کاهش استرس را با مدرسه‌ای کردن مسابقات دینی و قرآنی مقطع ابتدایی دنبال کردیم
کد خبر: 3690788
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
مسیب‌زاده:

کاهش استرس را با مدرسه‌ای کردن مسابقات دینی و قرآنی مقطع ابتدایی دنبال کردیم

گروه جامعه ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش معتقد است مسابقات دینی و قرآنی مقطع ابتدایی در سطح مدرسه و معلمان پایه برگزار می‌شود، تا سطح استرس کمتری داشته باشد و دانش‌آموزان دچار هیجان مازاد برای قبولی در آزمون نشوند.

 

ا

محمدرضا مسیب‌‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اجرای طرح حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد از دوره ابتدایی، این اقدام را بسیار شجاعانه و ارزشمند خواند و گفت: این تصمیم از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ و شورای عالی نیز بر اساس سند تحول بنیادین این طرح را مصوب کرد.

وی با بیان اینکه فشار و استرس بر روی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از دغدغه‌های موجود در آموزش و پرورش محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته نه تنها معضل کنکور به عنوان بزرگ‌ترین فشار استرسی دانش‌آموزان از بین برده نشد، بلکه  سطح آزمون‌ها به مقطع ابتدایی نیز رسید و نشاط و شادابی دانش‌آموزانی که به طور حتم آینده‌سازان این جامعه هستند، به خطر افتاده شد.

مسیب‌زاده فضای تست را مغایر با روحیه هیجانی و پر نشاط کودکی دانست و گفت: این اتفاق مبارک قابل تمجید است و می‌تواند از بروز افسردگی‌ جلوگیری و زمینه را برای کودکی کردن مهیا کند، چرا که به تعبیر رسول مکرم اسلام(ص)، هر آنچه در کودکی بر روح و روان دانش‌آموز نقش ببندد، همچون حکاکی بر سنگ است که اثرات درازمدت دارد.

مسابقات دینی و قرآنی با ترویح روحیه برد - برد

وی با تأکید بر اینکه باید فعالیت‌های مختلف تربیتی و پرورشی را فارغ از فضای نگرانی و آزمون اجرایی کنیم، گفت: طی سال‌های گذشته تأکید داشتیم به مدارس که در حوزه ابتدایی مسابقات دینی و قرآنی را با ترویح روحیه برد - برد اجرایی کنند و دانش‌آموز را به نحوی آماده شرکت در مسابقات کنند که دریابد صرف حضور او در این زمینه، برد محسوب می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مسابقات ابتدایی در سطح مدرسه و معلمان پایه برگزار می‌شود تا سطح استرس کمتری داشته باشد و دانش‌آموزان دچار هیجان مازاد برای قبولی در آزمون نشوند. همچنین تأکید ما آموزش‌های پیش از مسابقات است تا دانش آموزان در فضای معنوی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر زمینه خوبی برای حفظ سور قرآن با علاقه‌مندی شخصی ایجاد شده است و در فضای موجود می‌توان فارغ از رقابت‌های آسیب‌زا به فعالیت پرداخت./ انتهای پیام

captcha