دفاع از حریم خصوصی؛ معنای عفیف بودن زن در جامعه امروزی
کد خبر: 3690872
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
حجت الاسلام قهرمانی تبیین کرد:

دفاع از حریم خصوصی؛ معنای عفیف بودن زن در جامعه امروزی

گروه معارف: مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم با اشاره به اینکه بزرگ ترین افتخار یک زن، تربیت فرزندان صالح است، گفت: عفیف بودن زن در این زمان بدین معنا نیست که زن در خانه بنشیندو صرف چادری بودن نشانه عفیف بودن نیست بلکه بدین معناست که زن با حفظ حجاب و عفت و پاکدامنی خود در جامعه حضور یابد و از حریم خصوصی خود دفاع کند.

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) تنها بانویی است که خداوند متعال سوره ای در شان ایشان نازل کرده است، اظهار کرد: خداوند ایشان را کوثر نامیده اند و بدین معناست که وجود مبارک ایشان برکات بسیار فراوانی برای جهانیان به دنبال خواهد داشت.
وی افزود : فرزندان این بانوی بزرگوار نیز در طول تاریخ بشریت همواره علمداران خیر و هدایت برای بشر بوده و هستند.
وی ادامه داد : خداوند در آیات متعدد قرآن از فضیلت های این بانوی بزرگوار سخن گفته است به طوری که ایشان به همراه فرزندانشان سه شبانه روز غذا نخوردند و غذای خود را ایتام، مسکینان و اسیران بخشیدند.
حجت الاسلام قهرمانی گفت : دو امام معصوم در دامن پاک این بانوی طاهره پرورش یافتند و به قله های عزت و سعادت رسیدند.
وی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) آنقدر صدیق و راستگو بودند که ایشان را صدیقه نامگذاری کردند، ایشان در دوران حیاتشان در میان امت اسلامی کلامی ناحق و کذب بر زبان نیاوردند.
مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم با بیان اینکه ایشان را صدیقه شهیده می نامند، افزود : ایشان از این رو صدیقه شهیده نامیده شده اند که در راه دفاع از صدق و صداقت، ولایت و دفاع از وصیت نبی اکرم (ص) شهید شدند.
وی افزود : در این برهه زمانی که استکبار جهانی و ابتذال غرب در پی نابود کردن هویت زنان است، باید زنان جامعه اسلامی با حفظ عفت و حجاب خود ارزش والای زن را حفظ کنند.
حجت الاسلام قهرمانی گفت : عفیف بودن زن در این زمان بدین معنا نیست که زن در خانه بنشیند و چادر بر سر بکشد، بلکه بدین معناست که زن با حفظ حجاب و عفت و پاکدامنی خود در جامعه حضور یابد و از حریم خصوصی خود دفاع کند.

captcha