مشارکت 14 کشور در جشنواره «هنرهای اسلامی» اردن
کد خبر: 3690907
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

مشارکت 14 کشور در جشنواره «هنرهای اسلامی» اردن

گروه بین‌الملل: نخستین جشنواره بین‌المللی «هنرهای اسلامی» اردن، از امروز(23 بهمن‌ماه) با مشارکت 14 کشور اسلامی در شهر «عقبه» اردن آغاز می‌شود و به مدت 4 روز ادامه دارد.

جشنواره هنرهای اسلامی با مشارکت  15 کشور عربی و اسلامیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عمون؛ یاسر جرابعة، مدیر جشنواره در این باره گفت: جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی برای نخستین بار با مشارکت مراکش، تونس، الجزایر، مصر، یمن، عربستان، امارات، کویت، عمان، ترکیه، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و کشور میزبان(اردن) برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره علاوه بر به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها ‌و استعدادهای هنری خود با حضور کارشناسان و دانشگاهیان در رشته‌های مختلف هنرهای اسلامی، می‌توانند تجربه‌های مختلفی به دست آورند.

یاسر جرابعه در ارتباط با انتخاب شهر عقبه به عنوان محل برگزاری این جشنواره گفت: انتخاب این شهر به دلیل ارتباط گسترده آن با هنرهای اسلامی و وجود عناصر زیبایی و ابداع در آن صورت گرفته است.

مدیر نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی عقبه تصریح کرد: سمینارهای فکری، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های متنوعی در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود که بیانگر پویایی هنرهای اسلامی و عمق بیانی آن است/.

captcha