انتظار رهبری از ما، تقویت روحیه جهادی است
کد خبر: 3690949
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی عنوان شد:

انتظار رهبری از ما، تقویت روحیه جهادی است

گروه جامعه: مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، امروز 23 بهمن ماه با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از شخصیت‌های کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، وزارت جهاد کشاورزی، تنها وزارتخانه‌ای است که ولی فقیه در آن، حوزه نمایندگی دارد که آیت‌الله حسن عالمی در طول 14 سال اخیر، نمایندگی ولی فقیه در این وزارتخانه را عهده دار بوده است و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی با حکم رهبر معظم انقلاب، جایگزین وی شده است.

سالن خوشه، یکی از آمفی تئاترهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی امروز، 23 بهمن‌ماه، از ساعت 10، جمعیت نسبتا زیادی متشکل از اعضای وزارتخانه و خبرنگاران و عکاسان را در خود جای داده بود، آنچه بیش از همه به چشم می‌آمد حضور پررنگ روحانیون در سالن بود، به گونه‌ای که سه ردیف نخست را به خود اختصاص می‌داد که به نظر می‌رسید همکاران وزارت کشاورزی در امور استان‌ها، دوستان آیت‌الله عالمی و دوستداران حجت‌الاسلام تقوی باشند، همچنین تصاویر بزرگی از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر روی جایگاه قرار داشت. حضور شخصیت‌ها و مسئولان همچون حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم و سید محمد حسینی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، جو سالن را کمی امنیتی و محدود کرده بود، همچنین از خبرنگاران و شاید بقیه حاضران، پذیرایی به عمل نیامد و هماهنگی خوبی نیز برای این جلسه با آن‌ها نشده بود؛ خبرنگار ایکنا با پیگیری خود به این برنامه رفت.
پیش از سخنرانی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نخستین سخنران، کلیپی از تصاویر آیت‌الله عالمی برای حاضران در سالن پخش شد.

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی با حضور در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از آیت‌الله عالمی در طول سالیان تصدی ایشان در مقام نمایندگی ولی فقیه، درس‌های زیادی آموختیم و از خدمات و زحمات ایشان بهره‌مند شدیم، ضمن طلب دعای خیر و حلالیت از آیت‌الله عالمی به حجت‌الاسلام تقوی خیر مقدم می‌گویم و امیدوارم قدم‌های مؤثر، بیش از پیش در وزارتخانه با همکاری ایشان برداشته شود.

حجتی یادآور شد: من با جناب تقوی در شهر کرد همکار بودم، ایشان امام جمعه بود و من در جهاد سازندگی فعالیت می‌کردم، البته این همکاری یک سال بیشتر به طول نکشید و بنده به جبهه‌های جنگ رفتم، نکته بارز آن سال‌ها، یک رنگی و یکپارچگی همه مردم بود و من امیدوارم در چهل سالگی انقلاب، آن اتحاد و انسجام بیش از پیش مشاهده شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: باید از این تریبون از مقام معظم رهبری تشکر ویژه‌ای بابت حمایت از کشاورزی و کشاورزان داشته باشم، دغدغه ایشان همواره حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی است، من شهادت می‌دهم که سرمایه‌گذاری برای آب و خاک کشورمان در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است که این مهم با حمایت‌های معنوی و اعتباری مقام معظم رهبری و پیشنهادات رئیس جمهور و مجلس محقق شده است.

حجتی تأکید کرد: ما در کشور ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای داریم که اگر چشم بینا داشته باشیم و از تکنولوژی روز استفاده کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، حتی علی رغم همه مشکلاتی که به دلیل کم بارشی در حوزه آب به وجود آمده است، می‌توانیم با مدیریت صحیح نیازهای خود را تأمین کنیم.

پس از سخنرانی وزیر جهاد کشاورزی که یک ربع به طول کشید، مسئول امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی دقایقی را به ارائه گزارش از فعالیت‌های این حوزه در زمان تصدی آیت‌الله عالمی پرداخت.

استاندارد حلال را با فقه جعفری تطبیق دادیم

آیت‌الله حسن عالمی، نماینده سابق ولی فقیه در وزارت جهاد کشاوزی با تبریک حماسه راهپیمایی مردم در 22 بهمن ماه به ملت ایران و رهبری انقلاب گفت: وظیفه امروز همه ما، تبعیت و اطاعت از امام مسلمین تا حد جان و مال است چرا که علامه مجلسی، معنای «نصیحة لائمة‌المسلمین» در حدیث پیامبر(ص) را چنین بیان کرده است.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه خدمت در وزارت جهاد کشاورزی برای من یک توفیق الهی بود، افزود: از رهبر معظم انقلاب تشکر ویژه دارم که همیشه به بنده لطف داشته‌اند، همچنین از رئیس دفتر مقام معظم رهبری قدردانی می‌کنم که در طول این مدت 14 سال، هرگاه از ایشان خواستیم به وزارتخانه تشریف بیاورند، دریغ نکردند و همچنین از مدیران وزارتخانه به خصوص جناب حجتی، به عنوان وزیر تشکر دارم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: یکی از دغدغه‌های من در مجلس خبرگان رهبری، رایزنی برای حل مسائل کشاورزی بوده است، در زمینه استاندارد حلال نیز ما توانستیم مجامع بین‌المللی را مجاب کنیم که مبنای استاندارد حلال، فقه جعفری باشد و این دستاورد بزرگی است.

عالمی افزود: پس از این موفقیت، من به دیدار چند تن از مراجع تقلید رفتم و یکی از آن بزرگواران، قطرات اشک از چشمانش جاری شد و گفت، خداوند این گونه فقه شیعه را با عزت قرار داده است، آیت‌الله تسخیری نیز به من گفته بودند که اجرایی کردن این مسأله بسیار سخت است و دشمنان، مانع می‌شوند اما با توفیق الهی و لطف خاص پروردگار، به این مهم دست یافتیم.

نماینده سابق ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: امیدوارم خداوند به همه شما روحانیون و مدیران و همه آن‌هایی که در شهرستان‌ها هستند و در میان ما نیستند، توان مضاعف برای خدمتگزاری به مردم و جمهوری اسلامی عنایت کند.

رونمایی از جلد سوم دانشنامه اسلامی کشاورزی

در ادامه این مراسم دو ساعته، از جلد سوم دانشنامه اسلامی کشارزی که تدوین آن دو سال به طول انجامیده، رونمایی به عمل آمد. جلد اول و دوم این دانشنامه نیز طی هشت سال و همگی در دوران تصدی آیت‌الله عالمی در حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده بود.

در حین این رونمایی، مجری مراسم از هدیه ارسالی سردار پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات برای آیت‌الله عالمی خبر داد و بلافاصله نماینده این ستاد، به جایگاه هدایت شد و 10 بسته تربت اصل از مزار مطهر امام حسین(ع) به آیت‌الله عالمی اهدا شد.

تقوی، لحظه‌ای از خط ولایت خارج نشده است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری دیگر سخنران این مراسم بود که در ابتدا متن حکم مقام معظم رهبری را قرائت و با اشاره به زحمات آیت‌الله عالمی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایشان شخصیتی خلاق، خوش‌اخلاق و در عین جایگاه علمی بالا، بسیار متواضع است.

محمدی گلپایگانی همچنین با اشاره به القابی که مقام معظم رهبری برای حجت‌الاسلام تقوی به کار برده است، گفت: اوصافی همچون مدیریت کارآمد و جهادگری، مسئولیت آقای تقوی را سنگین‌تر می‌کند، ایشان در طول سه دهه اخیر که مسئولیت‌های مهمی را عهده‌دار بوده، ذره‌ای و لحظه‌ای از خط ولایت خارج نشده است در حالی که خیلی‌ها با وجود ادعا، مردود شدند.

وی با بیان خاطره‌ای از ملاقات اخیر حجت‌الاسلام تقوی با رهبر معظم انقلاب گفت: آقای تقوی در این جلسه به رهبری گفتند اگر همین الان به من این مسئولیت را بدهید که بروم در خیابان‌ها و عبور و مرور ماشین‌ها را هدایت کنم، انجام می‌دهم که این نشان از ولایت‌پذیری ایشان دارد. وزیر کشاورزی نیز مؤمن، متعبد و پرتحرک است و رهبری انقلاب به ایشان عنایت ویژه دارد، به همین دلیل من مطمئن هستم که وزارت کشاورزی از درخشان‌ترین وزارتخانه‌ها در فعالیت و خدمت می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در ادامه سخنرانی یک ساعته خود، با تشریح ابعاد اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز گذشته و تشکر از ملت ایران گفت: دشمنان بار دیگر ناامید شدند و دیدند که ملت ایران پس از گذشت چهار دهه همچنان پیروی ولی فقیه خود هستند زیرا خانواده‌های ایرانی با تقدیم شهید در راه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای آینده نظام و حاکمیت قرآن، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

پس از پایان سخنان رئیس دفتر مقام معظم رهبری یکی از اعضای وزارت جهاد کشاورزی از وسط جمعیت برخاست و با صدای بلند از حجت‌الاسلام والمسلمین تقاضا کرد که ملاقاتی برای دیدار جهادگران کشاورزی با رهبر انقلاب ترتیب داده شود.

تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد
انتظار رهبری از ما، تقویت روحیه جهادی است

سخنران پایانی مراسم تودیع و معارفه، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده جدید ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بود.
تقوی با تشکر از لطف رهبر انقلاب گفت: امیدوارم شرمنده ایشان نباشم و بتوانم در تصدی این مسئولیت مهم، منشأ خدمت باشم، ایشان از ما انتظار دارد روحیه جهادی را در این وزارتخانه و بلکه میان همه دستگاه‌های اجرایی کشور تقویت کنیم به خصوص این که وزارت جهاد کشاورزی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بخش مهمی از امنیت غذایی مردم، توجه به اقشار آسیب پذیر، فرهنگ‌سازی در زمینه آبیاری صحیح و مصرف آب، مدیریت ضایعات کشاورزی، استاندارد حلال، گیاهان دارویی و ... از وظایف مهم وزارت کشاورزی است که ما باید به آن کمک کنیم.

تقوی در ادامه با قدردانی از زحمات آیت‌الله عالمی گفت: ایشان بسیار فعال، خلاق و عالم بودند و هنگامی که برای گفت‌وگو به خدمتشان رسیدم با تواضع گفتند با همه وجود شما را کمک می‌کنم و هر اطلاعاتی دارم در اختیار می‌گذارم.

وی همچنین به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در قبال بعضی نگرانی‌های من فرمودند هیچ نگران نباشید، زیرا وزیر کشاورزی، آقای حجتی نیروی خوبی است و من ایشان را حمایت می‌کنم. حمایت رهبر معظم انقلاب و سابقه من از همکاری با آقای حجتی که یکی از نیروهای پرتلاش انقلاب هستند، دلم را برای تصدی این مسئولیت مطمئن کرده است و امیدوارم بتوانم همکار خوبی برای نیروهای جهادگر کشاورزی باشم.

captcha