جانبازان سرمایه‌های عظیم جامعه هستند
کد خبر: 3690951
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

جانبازان سرمایه‌های عظیم جامعه هستند

گروه سیاست و اقتصاد: رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی بابلسر با اشاره به اینکه جانبازان سرمایه‌های عظیم جامعه هستند و ملت ایران به تک تک این جانبازان، شهدا و خانواده هایشان مدیون است، گفت: جانبازان یاران و همراهان روزهای سخت انقلاب اسلامی هستند لذا در این عرصه نباید اجازه دهیم تا بر فداکاری و از خود گذشتگی‌هایشان گرد فراموشی بنشیند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مازندران و به نقل از روابط عمومی پدافند هوایی بابلسر، فرمانده، رییس عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان این گروه همزمان با ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با جعفر تکمیل صفات از جانبازان 8 سال جنگ تحمیلی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
حجت الاسلام علی غلامپور در این دیدار با اشاره به اینکه رشادت و شجاعت از صدر اسلام تاکنون در مردان خدایی و الهی وجود داشته و دارد، گفت: در برخی از رزمندگان این صفات به شکل و در قامت شهادت جلوه نمایی می‌کند و در برخی دیگر از افراد این امر به شکل جانبازی نمادی می شود از صفات مردان خدا، مردانی که جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و در راه آرمان‌های ملی و مذهبی هیچ ترسی در دل خود راه ندادند.
رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی بابلسر جانبازان را نماد زنده ایثار دانست و اظهارکرد: جانبازان 8 سال دفاع مقدس خود را همانند حضرت عباس(ع) فدایی اسلام و اعتقادات دینی کردند و در حال حاضر در اقصا نقاط کشور هنوز هم پس از گذشت 30 سال از جنگ تحمیلی با صبر و بردباری با انواع بیماری و مشکلات ناشی از این جانبازی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه جانبازان سرمایه‌های عظیم جامعه هستند و ملت ایران به تک تک این جانبازان، شهدا و خانواده هایشان مدیون است، افزود: جانبازان یاران و همراهان روزهای سخت انقلاب اسلامی هستند لذا در این عرصه نباید اجازه دهیم تا بر فداکاری و از خود گذشتگی‌هایشان گرد فراموشی بنشیند.
غلامپور با اشاره به اینکه آحاد جامعه به ویژه مسئولین در قبال این افراد وظیفه و مسئولیت خطیری دارند و نباید بگذارند شهد شیرین، افتخار و منزلت جانبازی خدای ناکردن در کام این عزیزان تلخ گردد، تصریح کرد: هر چند در این مسیر فرد جانباز نیز می‌بایست تلاش وافر داشته باشد، ملت ایران باید از افتخارات جانبازان حفظ و حراست کنند.
سرهنگ رحمت الله مولا نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به اینکه دلاورمردی ملت ایران در طول انقلاب اسلامی و رشادت‌هایشان در 8 سال جنگ تحمیلی برای جهانیان به اثبات رسیده است، گفت: استفلال، آزدی و جمهوری اسلامی شعاری بود که قبل از انقلاب از دل آحاد جامعه برآمده و از لسان همه ملت یک صدا و رسا برای براندازی طاغوت فریاد زده می‌شد.
فرمانده پدافند هوایی بابلسر با اشاره به اینکه انقلاب پیروز شد، این شعار تا حدودی محقق شد ولی استکبار جهانی بر در محساباتش نمی‌گنجید که کشوری بدون تکیه بر خواسته‌هایش به شکل مستقل فعالیت کرده و در جامعه جهانی عرض اندام کند، افزود: به همین دلیل آنان با تجهیز صدام و حزب بعث عراق سعی در از بین بردن آرامش و استقلال ایران داشتند، در این زمان بود که معنای شجاعت و رشادت با ایثار جان توسط جایگاه شهدا و جانبازان تا ابد برای جهانیان به اثبات رسید و آنان با نثار خون خود کشور را حفظ کرده و حتی نگذاشتند میلی متری از خاک وطن کم و کاست گردد.
وی عنوان کرد: شهدا و جانبازان این ایثار را در راه اسلام و میهن داشتند، امروز ما نیز ضمن ادامه راه آنان، باید قدردان زحمات و ایثار آنان باشیم.
گفتنی است، جانباز 64 درصد جعفر تکمیل صفات از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 59 در منطقه عملیاتی دزفول به درجه جانبازی نائل آمده است.

captcha