حضور ملیت‌‌های مختلف در مرحله نهایی مسابقات قرآن «إقرأ»
کد خبر: 3691008
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

حضور ملیت‌‌های مختلف در مرحله نهایی مسابقات قرآن «إقرأ»

گروه بین‌الملل: 61 شرکت‌کننده از بحرین و ملیت‌های مختلف مقیم این کشور، در مرحله نهایی مسابقات ملی حفظ قرآن کریم «اقرأ» حضور دارند.

رقابت 61 حافظ در مرحله نهایی مسابقات قرآن بحرینبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری akhbaralkhaleej.com؛  این مسابقات به همت انجمن «خدمت به قرآن» بحرین و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

مرحله نهایی دومین دوره مسابقات ملی حفظ قرآن کریم «إقرأ» که در آن شهروندان و ملیت‌های مقیم بحرین حضور دارند، امسال برای نخستین بار در بخش بانوان نیز برگزار می‌شود و در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها 600 نفر حضور داشتند.

در مرحله نهایی این مسابقات، 61 شرکت‌کننده زن و مرد حضور دارند که روزهای شنبه (28 بهمن‌ماه و 5 اسفندماه) در دو نوبت صبح و عصر به رقابت خواهند پرداخت.

اسحاق کوهجی، رئیس شورای اداری انجمن خدمت به قرآن بحرین در این باره گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری این دوره از مسابقات فراهم شده و رقابت آقایان در مرکز اسلامی «فاتح» در منطقه «جفیر»  و رقبات بخش بانوان در منطقه «قضیبیة»(شرق منامه) برگزار می‌گردد.

شیخ خالد مالود، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات نیز در این باره گفت: این رقابت‌ها در بخش آقایان شامل حفظ 5 جزء برای شهروندان و ملیت‌های مقیم بحرین در گروه سنی زیر 15 سال، حفظ 10 جزء برای شهروندان و ملیت‌های مقیم بحرین در گروه سنی زیر 18 سال و حفظ 15 جزء ویژه شهروندان بحرینی است که در این رشته محدودیت سنی وجود ندارد.

وی افزود: در بخش بانوان نیز شرکت‌کنندگان در حفظ 3 جزء ویژه شهروندان و ملیت‌های مقیم بحرین در گروه سنی زیر 15 سال، حفظ 5 جزء ویژه شهروندان و ملیت‌های مقیم بحرین در گروه سنی زیر 18 سال و حفظ 10 جزء ویژه بانوان بحرینی رقابت می‌کنند.

این مسابقات با هدف اهتمام به قرآن و افزایش سطح اخلاق قرآنی شهروندان این کشور توسط انجمن خدمت به قرآن بحرین برگزار می‌گردد/.

 

captcha