تأمین سلامت معنوی دانشجویان از برنامه های نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی است
کد خبر: 3691113
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

تأمین سلامت معنوی دانشجویان از برنامه های نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی است

گروه اجتماعی: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ارائه مشاوره های قبل و بعد ازدواج، جهت انتخاب آگاهانه و تأمین سلامت معنوی دانشجویان و همچنین تأمین محتوایی و پشتیبانی علمی و معنوی از مزدوجین دانشجویی از برنامه های این نهاد در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.

حجت الاسلام حمید واحدی زاده، مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در خصوص دیدگاه های اسلام در خصوص ازدواج گفت: بهترین و بالاترین نعمت ها برای هر زن و مرد از نظر اسلام تشکیل خانواده است. خداوند در سوره روم ازدواج و همسران را از آیات و نشانه های الهی برشمرده و آن را موجب آرامش و امنیت زوجین معرفی می نماید و گمان نمی رود از بین مکاتب و مذاهب، هیچ مذهبی به اندازه اسلام درباره ازدواج بحث کرده باشد.
وی یادآور شد: ازدواج از نظر اسلام پیمان مقدسی است که برقراری آن بر اساس مقررات، آداب و رسوم، تشریفات، سنن و قوانین خاصی صورت می گیرد و امری مستحب است از سوی انبیا تاکید فراوانی بر این امر شده است .
حجت الاسلام واحدی زاده ادامه داد: در باره ازدواج دانشجویی باید بگویم که، اولین جشن ازدواج دانشجویی به صورت جمعی در سال 1376 در دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور 60 زوج برگزار و از همان سال تلاشهایی برای اشاعه این نوع ازدواج ها به سایر دانشگاهها انجام شد.
مسئول نمایندگی نهاد رهبری دردانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: این جشن ها در اغلب دانشگاهها به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و با همکاری وزارت بهداشت و علوم و دانشگاه آزاد برگزار می شود. شرایط شرکت در این جشنها، دانشجو بودن حداقل یکی از زوجین و گذشت کمتر از یک سال از زمان عقد رسمی زوجین است.
وی هدف از برگزاری این ازدواج ها را فرهنگ سازی برای ازدواج آگاهانه وآسان بیان کرد و افزود: هرچند که عنوان شد برخی دانشجویان بعدها برای خود مراسم عروسی گرفته اند. بعد از برگزاری جشن ازدواج دانشجویی زوجین به مشهد مقدس اعزام و علاوه بر استفاده از فیوضات مادی و معنوی حرم مقدس رضوی از کارگاه هایی که برای آنها توسط اساتید ماهر و صاحب سبک کشوری برگزار می شود بهره مند می شوند .
حجت الاسلام واحدی زاده ادامه داد: در استان اردبیل سابقه برگزاری جشن های ازدواج دانشجویی به سال 1378 برمی گردد البته متاسفانه چند سالی است که فقط به ساماندهی ثبت نام و اعزام به مشهد مقدس اکتفا شده است، اما بر اساس جلساتی که مسئولین نهاد های رهبری با روسای دانشگاه ها داشتیم قرار شده است امسال جشن با شکوهی برای مزدوجین دانشگاهی برگزار نماییم.
وی درپایان گفت: ارائه مشاوره های قبل و بعد ازدواج جهت انتخاب آگاهانه و تأمین سلامت معنوی دانشجویان و تأمین محتوایی و پشتیبانی علمی و معنوی از مزدوجین دانشجویی، برگزاری عقد نمادین دانشجویی و جشن ویژه مزدوجین دانشگاه جهت فرهنگ سازی برای دانشجویان از دیگر برنامه های نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.

captcha