نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی در اردبیل برگزار می شود
کد خبر: 3691119
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی در اردبیل برگزار می شود

گروه فرهنگی: مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل از برگزاری نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی با عنوان ساوالان در فروردین ماه 97 در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، قاسم مزین، مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل، روزگذشته 23 بهمن ماه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره شعر و داستان ساوالان در اردبیل تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره شعر و داستان ساوالان تا دهم اسفند ماه تمدید شده و تاکنون ۲۰۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون در بخش شعر 164 اثر و در بخش داستان 42 اثر به دبیرخانه جشنواره ساوالان ارسال شده است، گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اردبیل با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و ارج نهادن به ادبیات و زبان‌های بومی و محلی، نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان را فروردین ماه 97 در استان اردبیل برگزار می‌کند.
مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل افزود: شناسایی و جذب استعدادهای ادبی، تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران و نویسندگان انقلابی، جریان سازی در شعر و ادبیات ترکی منطبق بر ارزش‌های اسلامی، معرفی و برجسته سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان متعهد در زبان ترکی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
مزین با بیان اینکه داستان کوتاه و شعر دوبخش رقابتی نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: موضوع این جشنواره آزاد است، اما با توجه به رویکرد جشنواره، آثاری که به مضامین اخلاقی، دینی، معنوی و انسانی پرداخت کند از امتیاز برخوردار است.
وی با اشاره به مقررات این جشنواره بیان کرد: هر هنرمند می‌تواند در بخش شعر حداکثر 3 اثر و در بخش داستان حداکثر 2 اثر را به زبان ترکی آذری ارائه کند و تنها هنرمندان استان اردبیل می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و داوری آثار این جشنواره توسط اساتید برجسته استانی و کشوری انجام می‌شود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه نوشتن نام، نام خانوادگی، کد ملی، سن، تحصیلات، نشانی و تلفن تماس نویسنده در ابتدای هر اثر الزامی است، افزود: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان فروردین ماه 97 همزمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

captcha