افتتاح چهار واحد بوم گردی در زرند
کد خبر: 3691122
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

افتتاح چهار واحد بوم گردی در زرند

گروه فرهنگی: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند گفت: چهار واحد جدید بوم‌گردی و یک کارگاه صنایع دستی آخر هفته جاری در شهرستان زرند افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمد اسلامی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند دیروز دوشنبه، 23 بهمن گفت: چهار واحد جدید بوم‌گردی و یک کارگاه صنایع دستی آخر هفته جاری در این شهرستان افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این واحدها حداقل 10 شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود و با تداوم فعالیت‌های آن‌ها تا 25 شغل افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به افتتاح دومین کارگاه تولید سفال در سال 96 افزود: پس از کارگاه مجهز ساج آوند در روستای ابراهیم‌آباد که پیشرفته‌ترین کارگاه سفال استان کرمان با سرمایه‌گذاری عضو هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر است، کارگاه جدید نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اکبرآباد به بهره‌برداری می‌رسد.
اسلامی بیان کرد کرد: به دلیل تراکم افتتاحیه‌ها در دهه مبارک فجر، عملاً در نظر گرفتن یک روز کامل برای افتتاح طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در روستاهای مختلف و میسرهای ناهمسو قرار دارند، ممکن نشد و تصمیم به افتتاح این طرح‌ها در 26 بهمن ماه جاری گرفته شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند تصریح کرد: واحدهای تیهو در ریحانشهر، نون تنکو در دیو و شعبجره، بابا محمدصفر در نعیم‌آباد و خاکشیر در روستای هنجروئیه «هنگرو» در حوزه گردشگری و کارگاه سفالگری نیز در حوزه صنایع دستی است.
منبع: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند

captcha