ادامه راه شهدا یکی از رسالت‌های خطیر و حساس عصر کنونی است
کد خبر: 3691133
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

ادامه راه شهدا یکی از رسالت‌های خطیر و حساس عصر کنونی است

گروه فرهنگی: امام جمعه اردبیل، ادامه راه شهدا را یکی از رسالت‌های خطیر و حساس عصر کنونی دانست و تصریح کرد: زنده نگه داشتن یادو خاطره بزرگان وظیفه کنونی ماست و رشادت‌ها و مرام‌ و منش آن‌ها باید به نسل‌های بعد انتقال داده شود تا نام انقلاب و این نظام برای همیشه در تاریخ دین اسلام جاودانه بماند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، روزگذشته 23 بهمن ماه در مراسم چهلمین روز درگذشت حاج دده کیشی‌زاده، رزمنده قهرمان و شجاع دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نهیب ملت ایران اسلامی همواره در طول تاریخ این امر را به اثبات رسانده است که هر کجا حرف قدرت ملت ایران در میان باشد با هیچکس شوخی نداریم.
وی افزود: رزمندگان انقلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس مردانه در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه کردند تا امروزه نظام اینگونه سرپا ایستاده و به وجود چنین رزمندگان و شهدایی ببالد که این مهم همواره در طول تاریخ به اثبات رسیده است که هرکجا که پای قدرت و صلابت ملت ایران در میان باشد هیچ هجمه و تهدیدی بی‌پاسخ نمی ماند.
امام جمعه اردبیل به نقش شهدا، جانبازان و ایثارگران در حفظ انقلاب و اسلام اشاره کرد و افزود: شهدا، جانبازان و ایثارگران با نثار جان خود باعث حفظ انقلاب و اسلام شدند و اکنون شاهد شکوفایی جامعه هستیم و باید به صراحت گفت که این پیشرفت و نظام کنونی خون بهای شهداست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مرحوم حاج دده کیشی‌زاده را پیر بسیجی دلاور و روشن ضمیر جبهه‌های نور و معنویت‌ دانست و ادامه داد: پیشرفت جامعه کنونی در واقع در سایه خون شهدا و تلاش‌های رزمندگان انقلاب اسلامی حاصل آمده است.
آیت الله عاملی ادامه راه شهدا را یکی از رسالت‌های خطیر و حساس عصر کنونی دانست و تصریح کرد: زنده نگه داشتن یادو خاطره بزرگان وظیفه کنونی ماست و رشادت‌ها و مرام‌ و منش آن‌ها باید به نسل‌های بعد انتقال داده شود تا نام انقلاب و این نظام برای همیشه در تاریخ دین اسلام جاودانه بماند.
وی افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا و یادمان‌های این عزیزان در واقع کوچکترین و کمترین کاری است که از دست ما برای زنده نگه داشتن نام آنان برمی‌آید و نیاز است تا همه مسئولان فرهنگی اعم از دستگاه‌های اجرایی تا نهادهای مردمی در این زمینه تلاش کنند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: نهیب ملت ایران اسلامی همواره در طول تاریخ این امر را به اثبات رسانده است که هر کجا حرف قدرت ملت ایران در میان باشد با هیچ تهدید و هجمه‌ای شوخی نداریم.

captcha