مددجویان برای دریافت خدمات در سامانه ویکی نیکی ثبت‌نام کنند/ دایرةالمعارف خیریه‌ها
کد خبر: 3691199
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
حجت‌الاسلام محمدزاده:

مددجویان برای دریافت خدمات در سامانه ویکی نیکی ثبت‌نام کنند/ دایرةالمعارف خیریه‌ها

گروه فناوری اطلاعات ــ مدیر‌کل اوقاف و امورخیریه استان تهران‌ با اشاره به جزئیات و نحوه ثبت‌نام خیریه‌ها و مددجویان در سامانه ویکی‌نیکی، گفت: ضرورت دارد همه مددجویانی که از موسسات خیریه کمک‌هایی را دریافت می‌کنند و موسسات خیریه، در این سامانه ثبت‌نام کرده و مشخصات و افراد تحت پوشش خود را اعلام کنند.

مددجویان برای دریافت خدمات در سامانه ویکی نیکی ثبت‌نام کنند/ دایرةالمعارف خیریه‌ها

حجت‌الاسلام المسلمین غلامرضا محمد‌‌زاده، مدیر‌کل اوقاف و امورخیریه استان تهران‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی فعالیت‌های خیر در کشور گفت: امروز در عصری زندگی می‌کنیم که مردم نسبت به آمار، اطلاعات، شفاف‌سازی و خدماتی که دستگاه‌ها‌ و در کنار آنها سازمان اوقاف و موقوفات می‌دهند حساس هستند و توقع دارند که همه این دستگاه‌ها نسبت به وظایف، آمار و اطاعات خود شفاف، کارآمد و پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: امروز سامانه‌ای به نام ویکی‌نیکی ایجاد شده است که این سامانه یک دایرةالمعارف از تمامی خیریه‌ها، نهادهای خیریه و موقوفات برای کسانی است که کار خیر انجام می‌دهند. از طریق این سامانه اسامی تمامی این نهاد‌ها و افرادو ارگان‌ها ثبت و ضبط می‌شود و نحوه کارکرد و نوع خدماتی که داده می‌شود نیز از این پس مشخص خواهد شد.

ایجاد بانک اطلاعاتی مددجویان کشور و جلوگیری از موازی‌کاری

حجت الاسلام محمد‌‌زاده با بیان اینکه از اهداف این سامانه ایجاد بانک اطلاعاتی مددجویان کشور و جلوگیری از موازی‌کاری و هدر رفت منابعی است که در این حوزه مصرف می‌شود، تصریح کرد: این سامانه برای مدیریت کسانی است که از موسسات خیریه مانند اوقاف و سایر نهادهای مردمی و امثال آن خدمات می‌گیرند.

مدیر‌کل اوقاف و امورخیریه استان تهران اظهار کرد: سیاستگذاری و نیازسنجی مراجعینی که به اوقاف و خیریه‌ها مراجعه دارند یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه است. بر اساس این سامانه مشخص خواهد شد که این افراد بر اساس چه نیازهایی مراجعه کرده‌اند و ما می‌توانیم براساس این نیازها نیازسنجی کرده و خدمات خود را به سمت این نیازها سوق دهیم. علاوه‌بر آن، خدمات جهت‌دهی پیدا کرد تا برای آینده سیاست‌گذاری ‌کنیم و در نیازهای مشخص هم خدماتی را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام محمد‌زاده به ایکنا گفت: فاز آزمایشی سامانه «ویکی نیکی» و ایرادهای اولیه آن انجام شده‌ و فاز بعدی ثبت نام توسط خود مددجویان باید صورت گیرد. لذا همه مددجویان که از موسسات خیریه کمک‌هایی را دریافت می‌کنند ضرورت دارد در این سامانه ثبت‌نام کنند و در کنار آن نیز موسسات خیریه هم در این سامانه مشخصات و افراد تحت پوشش خود را اعلام کنند.‌ افراد می‌تواند به صورت اتوماتیک در این سامانه ثبت‌نام کرده و با فرمی که در دسترس آنها قرار دارد، کمک های نقدی و غیر نقدی خودشان را در خدمت خیرین قرار دهند.

وی با اشاره به فرآیند ثبت‌نام سامانه «ویکی نیکی» اظهار کرد: کد ملی و اطلاعات تمامی خیرین و مددجویان در این سامانه ثبت می‌شود و پس از تأیید سازمان اوقاف، خیرین و مددجویان می‌توانند اطلاعات خود را ثبت و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از همین راه در خدمت خیرین قرار دهند. این سامانه علاوه بر اینکه کیفیت ارائه خدمات به مددجویان را بهبود می‌بخشد، به مددجویانی که تا به حال تحت پوشش موسسه خیریه یا خیرین قرار نگرفته‌اند نیز امکان می‌دهد که بتوانند با پرکردن فرم همکاری (پس از بررسی و در صورت دارا بودن شرایط لازم) حامی خود را پیدا کنند.

وی در پایان با بیان اینکه سامانه ویکی‌نیکی در ذیل یک موسسه وقفی فعالیت می‌کند، افزود: این سامانه با همکاری گروهی از جوانان دغدغه‌مند در این حوزه ایجاد شده و با هماهنگی و حمایت اداره کل اوقاف استان تهران فعالیت خودش را آغاز کرده است. خیریه‌ها و مددجویان می‌توانند با استفاده از این سامانه تبادل اطلاعات کرده و خدمات خودشان را در اختیار کارهای خیر قرار دهند.

انتهای پیام.

captcha