تربیت 180 مربی قرآن بومی در خنداب
کد خبر: 3691236
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

تربیت 180 مربی قرآن بومی در خنداب

گروه فعالیت‌های قرآنی-فرماندار خنداب گفت: تا سال 85 در خنداب حتی یک مربی قرآن هم نداشتیم اما به برکت زحمات همکاران قرآنی، از سال 85 به بعد 5 دوره آموزشی تربیت مربی برگزار و 180 نفر در این کلاس‌های گزینش شدند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حمید غیاثی، فرماندار شهرستان خنداب، در نشست مشترک شورای اداری خنداب و مجمع قرآنیان این شهرستان که امروز، 24 بهمن ماه با حضور رئیس سازمان دارالقرآن کشور در فرمانداری برگزار شد گفت: خنداب شهرستانی کاملاً سنتی و مذهبی است و خرده فرهنگ‌ها هنوز در این شهرستان وارد نشده‌اند.
وی ادامه داد: در خنداب 17 خانه قرآن؛ دو خانه قرآن شهری و 15 خانه قرآن روستایی داریم، و یک مؤسسه قرآن و عترت که خدمات آموزشی قرآنی به مردم ارائه می‌دهند.
غیاثی افزود: تا سال 85 در خنداب حتی یک مربی قرآن هم نداشتیم و برای برگزاری کلاس آموزشی باید از اراک مربی دعوت می‌کردیم اما به برکت زحمات همکاران قرآنی، از سال 85 به بعد 5 دوره آموزشی تربیت مربی در رشته‌های مختلف روخوانی، تجوید، آموزش یاری قرآن و ... در این شهرستان برگزار و 180 نفر در این کلاس‌های گزینش شدند.
فرماندار خنداب گفت: امسال بیش از 100 کلاس آموزشی قرآن در رشته‌های مختلف در این شهرستان برگزار شده است همچنین بیش از 3 هزار نفر از این شهرستان در سال جاری در جشنواره‌های مختلف قرآنی شرکت کردند، 6 محفل انس با قرآن در شهر و روستا با رویکرد فراگیری آموزش قرآن در تمام نقاط شهرستان نیز در سال 96 برگزار شده است.
غیاثی ادامه داد: اهدای بیش از 500 جلد قرآن به مساجد، برگزاری طرح قرآن در خانه، برگزاری جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) با حضور 1500 نفر از دیگر اقدامات قرآنی در خنداب است، خوشبختانه همکاری خوبی میان نهادهای مختلف در برگزاری برنامه‌های قرآنی از جمله جشنواره گل‌های محمدی(ص) وجود دارد همچنین در سال 96 از 25 فعال قرآنی تقدیر بعمل آمد.
وی افزود: این شهرستان در مباحث مورد تأکید رهبری و دولت و از جمله در کاهش آسیب‌های اجتماعی که هیچ نقطه اتکایی جز قرآن در این زمینه نداریم فعالیت‌های ارزنده‌ای ارائه داده و خوشبختانه از شهرستان‌های شاخص مذهبی به شمار می‌رود./انتهای پیام

captcha