جنگ و جهاد در سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد
کد خبر: 3691268
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

جنگ و جهاد در سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: جنگ تحمیلی به پایان رسیده، اما در سیستان و بلوچستان، جنگ و جهاد همچنان ادامه دارد؛ مردم این استان از ابتدای پیروزی انقلاب که دشمنان جنگ را بر ملت ما تحمیل کردند، علاوه بر دفاع در جبهه حق علیه باطل، در راه برقراری امنیت در مرزها نیز مجاهدت و جانفشانی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان استان، امروز 24 بهمن‌ماه در کنگره ملی شهدای استان، گفت: سیستان و بلوچستان امروز با نام شهدایش شناخته می‌شود؛ شهیدان بزرگی همچون سید محمد تقی طباطبایی، سردار حاج قاسم میر حسینی، شهید شیبک، مرادقلی و مولوی شهید جنگی‌زهی و شهید سبیل اخلاقی که کم‌سن و سال‌ترین شهید دفاع مقدس و اهل سنت است.
وی ادامه داد: جنگ تحمیلی به پایان رسیده است، اما در سیستان و بلوچستان، جنگ و جهاد همچنان ادامه دارد؛ مردم این استان از ابتدای پیروزی انقلاب که دشمنان جنگ را بر ملت ما تحمیل کردند، علاوه بر دفاع در جبهه حق علیه باطل، در راه برقراری امنیت در مرزها نیز مجاهدت و جانفشانی کرده‌اند.
دبیرکل کنگره ملی شهدای استان بیان کرد: مردم سیستانی و بلوچستانی در طول دوران پیروزی انقلاب، وفاداری خود را به این نظام اثبات کرده‌اند؛ هرگاه دشمن خواست از تنوع قومی و مذهبی سوء استفاده کند، با پاسخ کوبنده این مردم روبه‌رو شد و ناکام ماند.
وی افزود: مردم نجیب این استان، نشان داده‌اند که مرزداران واقعی میهن اسلامی خود هستند؛ این مردم اعم از شیعه و سنی، خاک وطن را ناموس خود می‌دانند و هرگاه دشمنی سوء قصد کند، در مقابلش جانانه می‌ایستند.

جنگ و جهاد در سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد

معروفی ادامه داد: سیستان و بلوچستان مفتخر به داشتن بیش از ۶ هزار شهید بومی و غیر بومی است که ۲۰۵۸ شهید بزرگوار، خانواده‌های معزز آنان در استان مستقر هستند.
وی اظهار کرد: از 2058 شهید بومی استان، 786 شهید متعلق به سپاه و بسیج، 494 شهید متعلق به ارتش، 466 شهید متعلق به نیروی انتظامی و 312 شهید بزرگوار نیز متعلق به شهدای مردمی استان هستند که در حوادث تروریستی به شهادت رسیده‌اند.
دبیرکل کنگره ملی شهدای استان با اشاره به اینکه جنگ باعث شد تا استعدادهای بسیاری شکوفا شوند، اظهار کرد: جنگ به خودی خود پدیده‌ای شوم است، اما امام (ره) این پدیده را به دانشگاه و کارخانه انسان‌سازی تبدیل کردند.

captcha