آغاز هفته قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3691309
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کارگران خبر داد:

آغاز هفته قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری

آغاز هفته قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری گروه فعالیت‌های قرآنی ــ هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مسئولان استان با افتتاح نمایشگاه آثار قرآنی آغاز به کارکرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری صبح امروز 24 بهمن در آیین افتتاحیه هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد گفت: فراخوان جشنواره قرآن و عترت مهرماه سال جاری برای اولین بار در شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی اعلام شد.
وی برگزاری هفته قرآن و عترت را یکی از برنامه‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور دانست و اظهار کرد: هفته قرآن و عترت برای اولین بار در استان برگزار می‌شود.
کارگران بابیان اینکه ایجاد فضای قرآنی در سطح استان و شناسایی استعدادهای قرآنی از شاخص‌ترین اهداف هفته قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری است افزود: تولید آثار هنری با موضوع قرآن و عترت و ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی از دیگر اهداف این هفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به راه‌اندازی سایت قرآن و عترت برای اولین بار در استان بیان کرد: بیش از 16 هزار نفر از این سایت بازدید کردند.
وی بابیان اینکه 9 جشنواره قرآنی در رشته‌های تجسمی، صنایع‌دستی، شعر و داستان، نغمات دینی، رسانه‌ها، علمی و پژوهشی، نمایش و سینما به مناسبت هفته قرآن و عترت برگزار شد تصریح کرد: 720 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
کارگران برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ، مفاهیم و قرائت از دیگر برنامه‌های شاخص هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری دانست و ابراز کرد: 370 نفر برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید بر اینکه در این هفته بیش از 20 برنامه قرآنی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، مسابقات قرآن، مسابقات کتاب‌خوانی قرآنی، نمایشگاه در حریم ریحانه، برگزاری دوره خبرنگاری قرآنی و نام‌گذاری اماکن بانام‌های قرآنی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده هفته قرآن و عترت در سطح استان است.
وی تعداد آثار ارائه‌شده در نمایشگاه قرآن و عترت را 80 اثر برشمرد و ادامه داد: این آثار در رشته‌های خوشنویسی، داستان، مقاله، کتاب، پایان‌نامه، نقاشی، پوستر، عکس، نقاشی‌خط، فیلم، شعر، رسانه‌ها، نمایش و تعزیه است.
کارگران یادآور شد: نمایشگاه قرآن و عترت از بیست و چهارم بهمن‌ماه لغایت سی‌ام از ساعت 8 الی 13 صبح و عصرها از ساعت 15 الی 18 در نگارخانه شهید شهرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پذیرای علاقه‌مندان است.
انتهای پیام

captcha