برپایی 11 کرسی تلاوت ویژه دهه فجر توسط نفحات‌القرآن + صوت و عکس
کد خبر: 3691311
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

برپایی 11 کرسی تلاوت ویژه دهه فجر توسط نفحات‌القرآن + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل ــ کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن ویژه دهه فجر با تلاوت 12 قاری ممتاز و بین‌المللی در نقاط مختلف شهر تهران همراه با اهدای جوایز و طرح حفظ موضوعی قرآن برگزار شد.

11 کرسی تلاوت نفحات ویژه دهه فجر برگزار شد+صوت و عکس

به گزارش ایکنا، کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت دارالقرآن نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی محافلی برای استماع قرآن از فروردین ۱۳۹۵ آغاز شد و در این هفته به مجلس دویست و دهم خود رسید.

کرسی دویستم نفحات القرآن یادبود مرحوم امیرطاهر منصوری در مسجدی که سال‌ها این قاری ممتاز در آن اذان گفته است و قرآن تلاوت کرده است، برگزار شد. این کرسی شنبه، ۱۴ بهمن مسجد امام رضا(ع) واقع در خاوران، خیابان ذولفقاری، کوچه شهید مسلم خانی، خیابان نفیس با تلاوت شهاد زمانی با حضور خانواده مرحوم برگزار شد. همچنین همزمان کرسی ۲۰۱ نفحات با تلاوت هادی موحدامین شنبه ۱۴ بهمن در تهرانسر، شهرک پاسداران، مسجد النبی(ص) برگزار شد.

11 کرسی تلاوت نفحات ویژه دهه فجر برگزار شد+صوت و عکس

کرسی تلاوت ۲۰۲ نفحات‌القرآن، ۱۵ بهمن با تلاوت حمید شیخ‌زاده در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا برگزار شد و طرح حفظ موضوعی قرآن نیز اجرا شد.

کرسی تلاوت ۲۰۳ نفحات القرآن ۱۶ بهمن با تلاوت محمدحسین سبزعلی، قاری بین‌المللی کشورمان در مسجد ابوالحسن(ع) واقع در خیابان ۱۷ شهریور، بالاتر از پل شهید محلاتی برگزار شد. سبزعلی پس از تلاوت، دقایقی درباره اهمیت کرسی‌های تلاوت و حفظ موضوعی قرآن سخن گفت و در پایان به کودکان حاضر در جلسه، جوایزی اهدا، همچنین همزمان، کرسی ۲۰۴ نفحات با تلاوت محمدجواد دلفانی، حافظ کل و قاری ممتاز در مسجد جامع رسول(ص) واقع در تهرانسر، چهارراه صدف برگزار شد.

کرسی ۲۰۵ نفحات القرآن سه شنبه ۱۷ بهمن با تلاوت مسعود سیاف‌زاده، حافظ کل و قاری ممتاز کشورمان در مسجد امام حسین(ع) واقع در خیابان شریعتی، روبروی خیابان دولت، کوچه امامزاده برگزار شد.

11 کرسی تلاوت نفحات ویژه دهه فجر برگزار شد+صوت و عکس

در ادامه این کرسی‌ها که ویژه دهه فجر برگزار شد، کرسی تلاوت ۲۰۶ نفحات‌القرآن چهارشنبه ۱۸ بهمن با تلاوت جعفر فردی، قاری بین المللی کشورمان، در مسجد امام علی(ع) واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان نورصالحی، خیابان نیکنام، میدان باغچه بیدی برگزار شد. در این کرسی تلاوت که با اجرای محمدباقر فغفوری همراه بود، به همه کودکان حاضر در کرسی جوایزی اهدا شد.

کرسی تلاوت ۲۰۷ نفحات القرآن پنجشنبه ۱۹ بهمن با تلاوت محمد کاکاوند در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در نعمت آباد، خیابان نور، کوچه ۲۳ برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت که با اجرای فغفوری همراه بود، کاکاوند، دقایقی درباره چگونگی بهره‌مندی از قرآن کریم در زندگی روزمره صحبت کرد. در انتهای این کرسی تلاوت، ضمن اهدای جوایز و اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن، میهمانان حاضر در مسجد پذیرایی شدند.

11 کرسی تلاوت نفحات ویژه دهه فجر برگزار شد+صوت و عکس

کرسی ۲۰۸ نفحات القرآن شنبه ۲۱ بهمن با تلاوت مسعود نوری قاری ممتاز کشورمان در مسجد النبی(ص) واقع در تهرانسر شهرک پاسداران برگزار شد. مسعود نوری در این کرسی که مصادف با شب 22 بهمن، شب پیروزی انقلاب اسلامی بود، آیاتی از سوره مبارکه اسراء  را تلاوت کرد.

کرسی ۲۰۹ نفحات القرآن، یکشنبه ۲۲ بهمن با تلاوت حمیدرضا احمدی وفا و حبیب صداقت از قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان و با اجرای حفظ حنانه خلفی در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا برگزار شد. در این کرسی تلاوت که با اجرای حسین رشاد همراه بود، از فعالان قرآنی مسجد تجلیل به عمل آمد.

آخرین کرسی تلاوت نفحات القرآن در دهه فجر 96، با تلاوت عبدالمحمد پورعاشوری، ۲۳ بهمن در مسجد جامع رسول اکرم(ص) در تهرانسر، چهارراه صدف برگزار شد. در این کرسی‌ها برگه‌های تدبر و تفسیر آیات میان مستمعین توزیع می‌شود، همچنین به کودکان و نوجوانان حاضر در کرسی فقط به خاطر حضور در مسجد جوایزی اهدا شد. همچنین طرح حفظ موضوعی، ویژه جوانان و نوجوانان مساجد برگزار می‌شود. بدین صورت که دفترچه‌های حفظ موضوعی بین داوطلبان توزیع شده و سپس به صورت هفتگی از میزان پیشرفتشان سوال می‌شود. سپس در پایان هر فصل به نفرات برتر، کمک هزینه سفر مشهد مقدس و جوایز دیگر تقدیم می‌شود.

 

11 کرسی تلاوت نفحات ویژه دهه فجر برگزار شد+صوت و عکس

 

همچنین  پخش زنده کرسی‌ها از طریق نرم‌افزارهای اینستاگرام در صفحه nafahat.video@ و برنامه لحظه‌نگار است که قرآن‌دوستان می‌توانند با مراجعه به این دو برنامه به صورت زنده از نفحات و نغمات آیات الهی بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

در ادامه تلاوت‌ها و گزارش تصویری این کرسی‌ها ارائه می‌شود.

محمدحسین سبزعلی

کد
حمیدرضا احمدی وفا
کد
مسعود نوری
کد
محمد پورعاشوری
کد

 انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha