تلاش آمریکا برای ایجاد اجماع علیه ایران محکوم به شکست است/ تشکر از اقدام مدبرانه نیروی انتظامی
کد خبر: 3691315
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
خطیب جمعه تهران:

تلاش آمریکا برای ایجاد اجماع علیه ایران محکوم به شکست است/ تشکر از اقدام مدبرانه نیروی انتظامی

گروه سیاسی ــ آیت‎الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: آمریکا، صهیونیست‎ها و آل سعود در فکر ایجاد اجماع منطقه‎ای و بین‎المللی علیه ایران هستند، غافل از اینکه ایران اسلامی حامل نور خداست که خاموش‎شدنی نیست.

به گزارش ایکنا؛ آیت‎الله محمدعلی موحدی کرمانی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز، 4 اسفندماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با توصیه همگان به رعایت تقوا، به بیات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی اشاره و اظهار کرد: امیدواریم همه به ویژه مسئولان موفق به اجرای این توصیه‎های مهم شوند.

وی با تسلیت حادثه مصیبت‎بار سقوط هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج و جان‎باختن جمعی از هموطنان، گفت: آنچه مایه مباهات و افتخار است، این است که شنیده‏‏‎ام خانواده جان‎باختگان اعلام کرده‎اند که راضی به ادامه عملیات جست‎وجو و به خطر افتادن جان کسی نیستند؛ آفرین به این ایثار.

آیت‎الله موحدی کرمانی در ادامه با محکوم کردن اقدام عده‎ای آشوبگر و اغتشاشگر در خیابان پاسداران تهران که به امنیت جانی و مالی مردم تعرض کردند،  گفت: از اقدامات سنجیده و عاقلانه نیروی انتظامی تشکر می‎کنیم که خیلی خوب و مدبرانه به این اغتشاش خاتمه دادند و از دستگاه قضایی می‎خواهیم که با این جنایتکاران که مرتکب قتل و تعرض به مردم شدند، به شدت  و قاطعیت رفتار نماید.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: مسئله امنیت، امری نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت و امیدواریم مردم شریف ما شاهد مجازات قاطعانه این حریم‎شکنان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از اقدامات همه نیروهای امدادی، هلال احمر، ارتش، سپاه و دولت در کمک به زلزله‏‎زدگان کرمانشاه، گفت: با توجه به بارندگی‎های اخیر، مردم این مناطق نیازمند توجه بیشتری هستند و  باید بودجه  بیشتری در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند مسکنی برای خود تهیه کنند.

خطیب جمعه موقت تهران، همچنین از اقدام نوجوان  14 ساله کرمانی که بعد از حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، در مسابقات تیر و کمان آمریکا موفق به دریافت مدال طلا شد و آن را به سردار رشید اسلام؛ سرلشکر قاسم سلیمانی و میلیونها زائر حسینی اربعین اهدا کرد، تشکر کرد.

وی در ادامه به برخی مناسبت‎های این ایام؛ از جمله اول اسفندماه؛ سالروز شهادت شهید محلاتی؛ نماینده امام(ره) در سپاه، 3 اسفند، سالروز آغاز عملیات خیبر با رمز یا رسول‏‎الله  و 5 اسفند سالروز عملیات والفجر اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه آمریکا، صهیونیست‎ها و آل سعود در فکر ایجاد اجماع منطقه‎ای و بین‎المللی علیه ایران هستند، غافل از اینکه ایران اسلامی حامل نور خداست که خاموش‎شدنی نیست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یکی از مصادیق «کمله طیبه» است که ریشه در اعماق زمین دارد و شاخه‎هایش به آسمان‎ها رفته و مرتب میوه می‎دهد.

بنابر گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‎الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، ضمن توصیه همگان به  رعایت تقوای الهی، به  محتوای سوره مبارکه «التکاثر» اشاره کرد و اظهار کرد: بعد از بیانات کوبنده‎ای که از اول این سوره آمده، در پایان می فرماید که بدانید در قیامت، شما از نعمت‎های خدا سؤال خواهید شد و این مسئله با تأکید عنوان شده است؛ «النَّعِيمِ» شامل تمام نعمت‎های الهی است.

وی یادآور شد: باید جوابی آماده کنیم که عمر و جوانی را چگونه گذرانده‎ایم؛ جوابی که اگر خدای نکرده بد عمل کرده باشیم، مواخذه می‎شویم و چه بسا دنبالش عذاب الهی باشد؛ عمرا را با غلفت از خدا گذراندن جرم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که بهترین و بالاترین نعمت، کدام نعمت است؟ اظهار کرد: خداوند پیامبران را اعزام کرد و انبیاء نیز برنامه‎ای را پیاده کردند که اولین برنامه آنها، این بود که مردم را با خدا آشنا کنند و این بالاترین نعمت است.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: پیامبر(ص) را خدا مأمور کرد که مردم را با خدا آشنا کند و آیات الهی را برای آنها تلاوت کند و امام علی(ع) نیز اساسی‎ترین کلمه در دین را شناخت خدا عنوان می‎کند، اما ما چقدر توانستیم حق این نعمت را ادا کنیم آیا صرف گفتن اینکه خدا وجود دارد، ادای حق می‎شود!؟

وی با نقل روایتی از امام صادق درباره ارتباط با خدا، یکی از این موارد را حفظ مرزها و خطوط قرمز الهی عنوان کرد و به برخی از مصادیق این مرزها از جمله پرهیز از تهمت، دروغ گویی، غیبت، اسراف و... اشاره کرد.

عضو هیئت‎رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، به ذکر گوشه‎ای از مناقب این بانوی گرامی پرداخت و گفت: فاطمه روح، جان و پاره تن پیامبر(ص) است.

وی ادامه داد: حضرت حجت(عج) درباره جده‎اشان می‎فرمایند: من از جده‎ام زهرا(س) الگو می گیرم و به ایشان تأسی می‎کنم؛ حضرت ایشان وقتی ظاهر شوند، دنیا را پر از عدل و داد می‎کنند اما سؤال این است که به چه شیوه و طرحی این کار را می‎کنند؟

آیت‎الله موحدی کرمانی در پاسخ به پرسش فوق تأکید کرد: حضرت ولیعصر(عج) برای تثبیث عدل، اجرای صحیح انفاق و دفاع از دین، حق و ولایت از مادرشان حضرت فاطمه زهرا(س)، الگو می‎گیرند.

خطیب جمعه تهران در پایان خطبه اول به ذکر مصیبت حضرت فاطمه(س) پرداخت.

captcha