مکان‌های فرهنگی کردستان به شیوه صحیح به بخش خصوصی واگذار می‌شود
کد خبر: 3691333
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

مکان‌های فرهنگی کردستان به شیوه صحیح به بخش خصوصی واگذار می‌شود

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: از فعالان اقتصادی در حوزه چاپ و چاپخانه برای سرمایه‌گذاری با در نظر گرفتن خدمات و تسهیلاتی برای آنها استقبال می‌کنیم و همچنین در نظر داریم که مکان‌های فرهنگی استان را به شیوه صحیح و درست به بخش خصوصی با فراهم کردن زمینه های لازم واگذار کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 24 بهمن ماه در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مریوان که به منظور شناخت مشکلات، شنیدن حرف‌ها و خواسته‌ها و تعامل بیشتر با این قشر برگزار شد، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی فرهنگ در کشور است و نباید مسائل فرهنگی از این اداره دور شود.
وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی در گذشته نمود بسیار خوبی در شهرستان مریوان داشته و برای این شهرستان یک برند بود که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است و برگزار نمی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، عنوان کرد: در این خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان‌ آمادگی خود را برای برگزاری و رایزنی‌های لازم با سایر ارگان‌های مربوطه دارد که امیدواریم با همت فعالان این عرصه، مجددا جشنواره هنرهای تجسمی در مریوان آغاز به کار کند.
وی در خصوص عدم حمایت مردم و مسئولان از سینما کردستان مریوان اظهار کرد: اینکه مردم و مسئولان از سینمای یک شهر حمایت نمی‌کنند نشان از این است که سینما رفتن دغدغه آنان نیست و این قضیه باید به صورت دقیق‌تر در یک جلسه تخصصی مطرح و راهکارهایی برای حل این معضل ارائه شود.
قلعه‌شاخانی در ادامه به بحث کمک‌های مالی دولت به انجمن‌ها پرداخت و افزود: در دولت‌های گذشته به صورت مستقیم به انجمن‌ها کمک‌های مالی می شد اما این سیاست تغییر پیدا کرده و در حال حاضر نیز به همین شیوه است.
وی بیان کرد: در دنیای فرهنگ و هنر نباید محدودیت برای خودمان ایجاد کنیم و اینکه هنرمندی از مکانی دیگر بیاید و هنر خودش را اجرا کند، جای خوشحالی است و موافق تبادلات هنری هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: از فعالان اقتصادی در حوزه چاپ و چاپخانه برای سرمایه‌گذاری با در نظر گرفتن خدمات و تسهیلاتی برای آنها استقبال می‌کنیم و همچنین در نظر داریم که مکان‌های فرهنگی استان را به شیوه صحیح و درست به بخش خصوصی با فراهم کردن زمینه های لازم واگذار کنیم.
وی در پایان یادآور شد: در نظر داریم که هر شش ماه یک بار، جلساتی جهت همفکری و تصمیم‌گیری در خصوص اجرای سیاست‌های فرهنگی استان در شهرستان‌ها داشته باشیم و از روسای ادارات شهرستان‌ها خواست که پیگیر این جلسات باشند که در زمان مورد نظر برگزار شود.

captcha