پاسخ سرپرست جهاددانشگاهی ایلام به شائبه‌‌ها درباره مرکز علمی کاربردی این نهاد
کد خبر: 3691355
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
با اشاره به مصوبه‌‌ی اخیر شورای عالی اداری کشور؛

پاسخ سرپرست جهاددانشگاهی ایلام به شائبه‌‌ها درباره مرکز علمی کاربردی این نهاد

گروه اجتماعی- سرپرست جهاددانشگاهی ایلام گفت: جهاددانشگاهی نهادی عمومی و غیردولتی است و مرکز علمی کاربردی این نهاد از مصادیق مصوبه اخیر شورای عالی اداری کشور نیست.

سید غلامرضا حسینی،  سرپرست جهاددانشگاهی ایلام در گفتگو با ایکنا از ایلام، یا اشاره به مصوبه‌‌ی اخیر شورای عالی اداری کشور مبنی بر اینکه مراکز علمی  کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی باید تا پایان سال ۹۷ – ۹۸ به بخش غیردولتی واگذار شوند، اظهار کرد: بعد از ابلاغ این مصوبه شائبه‌هایی در باره مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی به وجود آمد که باید تاکید شود، جهاددانشگاهی نهادی عمومی و غیردولتی است و مرکز علمی کاربردی این نهاد از مصادیق این مصوبه نیست.
وی با اشاره به تاکید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مبنی بر اینکه به دستگاه‌های اجرایی دارای مرکز علمی کاربردی  کمک خواهد شد که واگذاری مراکز علمی کاربردی به بخش خصوصی به بهترین شکل اتفاق بیفتد، تصریح کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد غیردولتی علمی و پژوهشی و با ویژگی‌های منحصر به فرد، پذیرای دانشجویان و همکاری با دستگاه‌های اجرایی دولتی در این زمینه است.
سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام در سال 1392 در زمینی به مساحت 5000 متر‌مربع تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و دارای امکانات و استانداردهای آموزشی مناسب از جمله کلاس‌های مجهز، سایت و کارگاه کامپیوتر و  آزمایشگاه گیاهان دارویی است .
حسینی گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام در سال 1385 تاسیس شد  و با پذیرش دانشجو در رشته‌های کاردانی نرم‌افزار و حسابداری صنعتی کار خود را آغاز کرده از آن زمان تاکنون در بیش از 40 کد رشته متناسب با نیاز جامعه و فرصت‌های شغلی موجود پذیرش داشته است و از نظر کیفی و کمی روند رو به رشدی را طی نموده است.
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی تاکید کرد: این مرکز با اعتقاد به نقش دانشجو در اقتصاد دانش‌بنیان در نظر دارد با تدوین برنامه جامع و استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و با ایجاد پیوند بین دانشجویان، اساتید، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها، مراکز نوآوری و شکوفایی، پارک علم و فناوری و ایجاد فضای کارآفرینی نقش موثری در جذب و اشتغال دانش‌اموختگان مرکز ایفا نماید.
انتهای پیام
captcha