سهم ایلام از اعتبارات طرح اشتغال فراگیر ۲۰۰ میلیارد تومان است
کد خبر: 3691393
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶

سهم ایلام از اعتبارات طرح اشتغال فراگیر ۲۰۰ میلیارد تومان است

گروه سیاست و اقتصاد - مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام سهم این استان از اعتبارات طرح اشتغال فراگیر را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد .

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حیدر نعمتی، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام امروز در جلسه بررسی مشکلات طرح اشتغال فراگیر اظهار کرد: اولویت پرداخت تسهیلات در این حوزه با طرح‌‌های مشارکتی، تعاونی و یا فعالیت‌های دانش بنیان است .
وی افزود: افراد متقاضی می‌توانند خلاصه طرح اشتغالزا را ارائه و در سامانه « کارا » ثبت‌نام کنند تا پس از بررسی اعتبار مورد نیاز در اختیار آنان قرار گیرد .
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری ایلام اضافه کرد: این طرح در استان ایلام نیز آغاز شده و تاکنون ۴۲۵ متقاضی دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند .
نعمتی عنوان کرد: ۱۰۳ مورد از درخواست‌های رسیده برای تامین سرمایه در گردش ، ۲۴۹ مورد طرح جدید و ۷۲ مورد نیز برای توسعه در این سامانه به ثبت رسیده است .
وی اعتبار در نظر گرفته شده به این استان در چارچوب طرح اشتغال فراگیر را ۲۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: در صورتی که نظارت دقیقی بر نحوه تخصیص این اعتبار صورت گیرد نتایج حاصل از آن ملموس‌تر بوده و در جذب تعداد بیشتری از افراد جویای کار مثمرثمرتر خواهد بود .
نعمتی یکی از مشکلات این طرح را بالا بودن نرخ تسهیلات عنوان کرد و گفت: دریافت سود ۱۶ درصد از متقاضیان رغبت آنان را برای حضور در این زمینه کمرنگ می کند .
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری ایلام در پایان اظهار کرد: اولویت سرمایه‌گذاری در طرح اشتغال فراگیر در مناطق روستایی است و افراد متقاضی از طریق سامانه Kara.mcls.gov.ir طرح های خود را ثبت و پس از یک ماه مورد بررسی قرار می‌گیرند .
انتهای پیام
captcha