کتاب «تفسیر قصه آدم(ع) در قرآن» منتشر شد
کد خبر: 3691406
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

کتاب «تفسیر قصه آدم(ع) در قرآن» منتشر شد

گروه اندیشه ــ نویسنده کتاب «تفسیر قصه آدم(ع) در قرآن» ضمن جمع‌آوری دیدگاه‌های مختلف مفسران درباره داستان حضرت آدم(ع) در قرآن کریم، کوشیده است دیدگاه تفسیری صحیح را با ارائه دلایل کافی بیان کند.

کتاب «تفسیر قصه آدم(ع) در قرآن» منتشر شد

به گزارش ایکنا؛ نویسنده در توضیح موضوع کتاب می‌آورد: شاید بتوان گفت سرآمد همه قصه ها را در قرآن کریم، قصه حضرت آدم ابوالبشر(ع) دانست. این داستان برای بیان مقام معنوی انسان و هدایت بشر آمده است. داستان آدم(ع) درس انسان شناسی است که از مهمترین معارف به شمار می‌آید.

قصه حضرت آدم(ع) و رهیافت به رمز و رازهای آن از دیرباز مورد توجه اندیشمندان و مفسران قرآن کریم بوده است و نویسندگان کتب قصص انبیاء و قصه های قرآن، آن را در سرلیست قصه‌های خویش قرار داده اند و نویسنده در این کتاب ضمن جمع‌آوری دیدگاه‌های مختلف مفسران درباره داستان حضرت آدم(ع) در قرآن کریم، کوشیده است دیدگاه تفسیری صحیح را با ارائه دلایل کافی بیان کند.

کتاب «تفسیر قصه آدم(ع) در قرآن» در دوازده فصل تدوین شده است: 1. قصه در قرآن، 2. زبان قرآن در بیان قصص، 3. قصه آدم در تورات و انجیل‌های موجود، 4. نگاهی کلی به قصه حضرت آدم(ع) در قرآن، 5. همسر و فرزندان آدم(ع)، 6. قصه آدم(ع) و نظریه تحول گونه های داروین، 7. تعلیم اسماء به حضرت آدم(ع)، 8. خلافت در قصه آدم(ع)، 9. فرشتگان و قصه حضرت آدم(ع)، 10. ابلیس در داستان حضرت آدم(ع)، 11. آدم(ع) در جنت، 12. درس‌هایی از داستان حضرت آدم(ع).

captcha