روایت آشنایی با قرآن در کنار آغوش گرم والدین
کد خبر: 3691476
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
گفت‌وگوی ایکنا با نونهال قرآنی؛

روایت آشنایی با قرآن در کنار آغوش گرم والدین

گروه فعالیت‌های قرآنی- کودکی پر از شیرینیهای همراه با پاکی روح است و چه زیباست که این پاکی با قرآن عجین شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، قرآن آموزه‌هایی دقیق برای رشد کودکان دارد که اگر کودک خود را با آن آموزه‌ها آشنا کنیم، تا ابد سلامت روح او تضمین خواهد شد.

با نونهالی آشنا شدم که کودکی خود را در کنار خانواده به حفظ قرآن و آشنایی با معارف آن گذرانده است. با او هم کلام که شدم شوق زندگی در وادی قرآن را در کلامش یافتم.

حکایت آشنایی با کلام وحی در کودکی

فاطمه زهرا کارگر، یک حافظ قرآن در گفت‌وگو با ایکنا گفت: هشت سال دارم و از پنج سالگی تجوید، روانخوانی و روخوانی را آغاز کردم. 

وی با بیان اینکه حفظ قرآن کریم را از شش سالگی آغاز کردم، افزود: برای حفظ قرآن در کلاس‌های جامعه‌القرآن کریم بیرجند استفاده کردم و هنوز نیز در این کلاس‌ها شرکت‌ می‌کنم.

این حافظ قرآن بیان کرد: تاکنون با لطف خداوند و کمک و همیاری پدر و مادرم توانستم چهار جزء از قرآن را  حفظ کنم.

کارگر با بیان اینکه قصد دارم قرآن کریم، این پیام الهی را به طور کامل حفظ کنم، تصریح کرد: در کنار حفظ قرآن، کتاب‌های معارفی مانند زندگی پیامبران و آشنایی با سبک زندگی اهل بیت(ع) را نیز مطالعه می‌کنم.

روایت آشنایی با قرآن در کنار آغوش گرم والدین

الهام از آیه‌ای با مضمون حجاب در زندگی

زمانی که از او پرسیدم تاثیرگذارترین آیه قرآن در زندگی‌ات کدام آیه است، افزود: تاثیرگذارترین آیه، آیه 59 سوره احزاب است که درباره حجاب است.

این حافظ قرآن اظهار کرد: این آیه می‌فرماید: « اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌هاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند و خدا آمرزنده مهربان است».

روایت آشنایی با قرآن در کنار آغوش گرم والدین

 تربیت قرآنی کودک، ضامن ساختن آینده‌ای روشن

حلیمه شخمگر، مادر این حافظ قرآن نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: هر چه قدر کودکان با تربیت قرآنی رشد پیدا کنند، با همان شیوه پیش خواهند رفت و والدین نگران آینده آنان نخواهند بود.

وی افزود: از اینکه فرزندم را از کودکی با قرآن مانوس کردم بسیار خوشحالم چرا که تربیت قرآنی، آنان را از هر گناهی در بزرگسالی در امان نگه می‌دارد.

این مادر حافظ قرآن ادامه داد: مشوق اصلی برای حفظ قرآن فاطمه زهرا، پدرش بود چرا که پدرش او را به قرآن علاقه‌مند کرد.

شخمگر با بیان اینکه فرزندم استعداد خوبی در حفظ قرآن دارد، تصریح کرد: من و پدرش تا حفظ کامل قرآن و تربیت کامل قرآنی فرزندمان در کنارش خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه دخترم برای آشنایی با معارف، در کنار قرآن، کتاب‌های معارفی نیز مطالعه می‌کند، اظهار کرد: دخترم امسال به سن تکلیف رسیده است و کتاب‌های معارفی را بیشتر مطالعه می‌کند. 

این مادر حافظ قرآن با بیان اینکه پسر کوچکم نیز روخوانی قرآن را تمرین می‌کند، افزود: برای پسرم نیز برای  حفظ قرآن برنامه‌ریزی داریم چرا که با قرار گرفتن در این مسیر به مسیرهای انحرافی کشیده نخواهد شد.

شخمگر ادامه داد: در خانواده جلسات قرآن خانوادگی داریم که این جلسات در قرار گرفتن فرزندم در مسیر قرآنی بسیار موثر بود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های قرآن در حفظ قرآن فرزندم تاثیر زیادی داشت، افزود: از موسسه جامعه القرآن الکریم تشکر می‌کنم چرا که به کودکان قرآنی بسیار بها می‌دهند. 

ضرورت تشویق کودکان حافظ قرآن

این مادر حافظ قرآن با بیان اینکه متاسفانه خانواده‌ها کم‌تر به قرآن‌آموزی فرزندانشان توجه می‌کنند، اظهار کرد: اگر کودکان در راه قرآن قرار گیرند، خود به خود تربیت می‌شوند.

شخمگر یادآور شد: از مسئولین مدارس تقاضا دارم تا به دانش‌آموزانی که حافظ قرآن هستند، بیشتر بها دهند تا دیگر دانش‌آموزان نیز تشویق شوند.کودکی که با آموزه‌های قرآنی تربیت شود، هیچ‌گاه به راه انحرافی کشیده نخواهد شد و این راز تربیت درست فرزند است.

بهره بردن از کلام الهی، شور و شوقی به انسان می‌دهد که تمام زندگی او را دربرمی‌گیرد؛ لذتی که اگر انسان با آن عجین شود تا پایان عمر از آن سیراب خواهد شد.

گزارش از زهرا حمیدی

انتهای پیام

 

captcha