فعالیت های فرهنگی و هنری مبتنی بر فرهنگ عامه مردم باشد
کد خبر: 3691484
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

فعالیت های فرهنگی و هنری مبتنی بر فرهنگ عامه مردم باشد

گروه فرهنگی- امام جمعه مریوان با تاکید بر معرفی و شناساندن فرهنگ غنی منطقه در کشور گفت: برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری بایستی مبتنی بر فرهنگ مردم منطقه باشد

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مریوان دیروز، 24 بهمن ماه در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از شهرستان مریوان اظهار کرد: استان کردستان دارای یکی از غنی‌ترین زبان و فرهنگ ایران زمین است و موسیقی، تئاتر و شعرش می‌تواند در جهان مطرح شود.
وی با بیان اینکه زبان هنر بیشترین تاثیرگذاری را ترویج فرهنگ عامه مردم دارد، افزود: در همین راستا فعالیت های فرهنگی بایستی مبتنی بر فرهنگ عامه مردم و مروج آن باشند.
امام جمعه مریوان عنوان کرد: مسئولان فرهنگی و هنرمندان می توانند با استفاده از ظرفیت زبان هنر و قالب برنامه های فرهنگی و هنری، فرهنگ و پیشنیه مردم این دیار را به سایر هموطنان و مردم دنیا نشان دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مریوان، با بیان اینکه کردستان از فرهنگ غنی و پیشنیه تاریخی برخوردار است، افزود: جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان هر ساله با حضور گروه های تئاتر از داخل و خارج از کشور در این شهرستان برگزار می شود که هنرمندان ما در این حوزه بایستی از این ظرفیت برای معرفی بیشتر فرهنگ و مسائل دینی خود بهره بگیرند.
ماموستا شیرزادی، بیان کرد: شهرستان مریوان یکی از مناطقی است که همواره با وجود علمای دینی و مذهبی بین مردم سراسر ایران اسلامی شناخته شده و نامدار بودن امروزه این شهرستان از وجود پربرکت این بزرگان و علمای گذشته بوده است.
وی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان قدردانی کردو یادآور شد: استفاده از قصص قرآنی، نشان دادن ارزش‌های دفاع مقدس و مجاهدت های مردمان این دیار، صنایع دستی و .. می تواند موضوع های باشد که مسئولان فرهنگی برای اجرای برنامه‌ها از آن سوژه بگیرند.

انتهای پیام

captcha