طرح مراکش برای حمایت از مربیان قرآنی
کد خبر: 3691497
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

طرح مراکش برای حمایت از مربیان قرآنی

گروه بین‌الملل ـ احمد توفیق، وزیر اوقاف و امور اسلامی مراکش، از تدوین طرحی در وزارتخانه متبوعش برای بهبود وضعیت معیشتی مربیان مکتب‌خانه‌های آموزش قرآن این کشور خبر داد.

تربیت 5 هزار قرآن‌آموز در مکتب‌های قرآنی مراکشبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری tanja7.com؛  احمد توفیق، وزیر اوقاف مراکش، دیروز(24 بهمن‌ماه) در این باره گقت: این وزارتخانه تمام تلاش خود را برای تقویت بنیه مادی مکتب‌خانه‌های قرآنی و ارائه مساعدت‌ لازم در این زمینه و بهبود اوضاع معیشتی مربیان قرآنی زن و مرد به کار خواهد بست.

وی با اشاره به وجود 14 هزار و 122 مکتب‌خانه قرآنی در این کشور، گفت: 92 درصد این مکتب‌خانه‌های قرآنی وابسته به مساجد هستند.

احمد توفیق درباره طرح حزب عدالت و توسعه مراکش برای ادغام مکتب‌خانه‌های قرآنی در منظومه آموزش سنتی این کشور گفت: در حال حاضر حدود 425 هزار و 424 قرآن‌آموز در این مکتب‌خانه‌ها مشغول هستند.

وی گفت: از سال 2005 تا سال 2017 میلادی، 5 هزار و 82 مجوز برای تأسیس مکتب‌خانه‌های قرآنی صادر شده که سه هزار و 27 مجوز تنها در سال 2017 میلادی صادر شده است.

وضعيت قانوني مکتب‌‌خانه‌های قرآنی، اعتبار گواهینامه از سوی این مراکز، حمایت اجتماعی از مربیان قرآنی، ادغام فعالیت‌های تربیتی در آموزش پایه مراکش، مهیا کردن ابزارهای کمک‌ آموزشی برای معلمان و مربیان و تشویق به پژوهش تربیتی در زمینه آموزش پایه از دیگر موضوعاتی بود که وزیر اوقاف مراکش به آن‌ها پرداخت.

انتهای پیام

captcha