نشست اضطراری شورای امنیت برای بحران غزه
کد خبر: 3691555
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

نشست اضطراری شورای امنیت برای بحران غزه

گروه بین‌الملل ـ نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد، امروز(25 بهمن‌ماه) به منظور بررسی بحران انسانی نوار غزه، در نیویورک برگزار می‌شود.

جلسه اضطراری شورای امنیت درباره بحران غزهبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطینی صفا؛ این نشست به درخواست کویت و بولیوی و در پی هشدار سازمان ملل نسبت به کمبود خدمات انسانی و بحران انرژی در نوار غزه، پشت درب‌های بسته برگزار می‌‌شود و نیکولای ملادینوف، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه از جمله حاضران در این نشست است.

نوار غزه در حال حاضر به دلیل محاصره شدید این منطقه از سوی اسرائیل و اقدامات تنبیهی محمود عباس رئیس، تشکیلات خودگردان فلسطین بر این منطقه از جمله کاهش حقوق کارمندان، بازنشسته‌کردن 25 هزار نفر و همچنین کاهش کمک‌ها و نیازهای بهداشتی در دشوارترین وضعیت اقتصادی ممکن به سر می‌برد.

مراکز بهداشتی غزه به دلیل قطعی برق از ارائه خدمات معذور و داروی ضروری برای مداوای بیماران وجود ندارد و شرکت‌های خدماتی و تغذیه‌ای مخصوص بیماران از فعالیت خود بازمانده‌اند.

یادآور می‌شود، اوضاع انسانی و پزشکی در غزه به مدت دو هفته است که با بحران شدیدی روبه رو است، به نحوی که از دوشنبه (16 بهمن‌ماه) بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این منطقه به دلیل قطعی برق امکان ارائه خدمات به بیماران را ندارند/.

 انتهای پیام

captcha