56 هزار نفر در خراسان‌جنوبی به تماشای فیلم‌های جشنواره فجر نشستند
کد خبر: 3691602
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
طی ایام دهه فجر؛

56 هزار نفر در خراسان‌جنوبی به تماشای فیلم‌های جشنواره فجر نشستند

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: 56 هزار نفر در استان، طی دهه فجر در سینما بهمن فیلم‌های دهه فجر را تماشا کردند.

به گزارش ایکنا خراسان‌جنوبی، احمد محبی، امروز25 بهمن‌ماه، در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: در دهه فجر، فیلم‌های۳۶ امین جشنواره فیلم فجردر بیرجند اکران شد که خراسان‌جنوبی، چهار فیلم هدیه دولت به استان که شامل انیمیشن‌های کودک و نوجوان بود را در فهرست فیلم‌های خود داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت، 11 هزار کودک و نوجوان این انیمیشن‌ها را دیدند، افزود: باتوجه به اینکه فقط در بیرجند اکران داشتیم استقبال از اکران این فیلم‌ها مطلوب بود.

مهدی گلدانی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های طرح امید در مدارس، اظهار کرد: جشنواره مسابقه روزنامه دیواری به عنوان مکمل طرح امید نیز در مدارس اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه سلامت و نشاط اجتماعی تفاهم نامه‌ای با استانداری منعقد شده است، افزود: دختران خراسان‌جنوبی بیشتر از پسران دچار افسردگی هستند؛ به همین علت المپیاد درون مدرسه‌ای را به ویژه در مدارس دخترانه ایجاد کردیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال چهارمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای را برگزار کردیم، تصریح کرد: 55 درصد از کل مدارس دخترانه استان تحت پوشش المپیاد درون مدرسه‌ای هستند.

گلدانی ادامه داد: همچنین نصب وسایل پارکی در مدارس در راستای سلامت و نشاط اجتماعیاز جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش استان بوده است.

کامبیز مهدیزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه گفت: باتوجه به گستردگی استان و تنوع آسیب‌های اجتماعی برای هر شهرستان استان برنامه خاصی در نظرگرفته است.

محمد اسماعیل افضل‌پور، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: با حمایت‌های استانداری توانستیم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط اجتماعی گام برداریم.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تصریح کرد: برنامه‌های خوبی در سطوح مختلف انجام شده است.

علی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در 9 ماهه امسال، کاهش دو درصدی طلاق را نسبت به ازدواج در استان داشته‌ایم.

انتهای پیام

captcha