استفاده از لباس های رنگی در دین اسلام مورد تأکید است
کد خبر: 3691606
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

استفاده از لباس های رنگی در دین اسلام مورد تأکید است

گروه اجتماعی: مدرس دانشگاه های اردبیل و کارشناس امور خانواده گفت: در اسلام به نحوه استفاده از عطر و لباس‌های رنگی بیشتر اشاره شده است که باید زوجین به ادب معاشرت و نحوه پوشش توجه ویژه داشته باشند.

میرناصر داودزاده، مدرس دانشگاه های اردبیل و کارشناس امور خانواده در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، اظهار کرد: خانواده‌ها از نیازهای واقعی فرزندان خود شناخت کافی ندارند و بر اساس نیاز و توقعات موجود برنامه‌های تربیتی و فرهنگی خود را پیاده نمی‌کنند.
وی افزود: کشورهای توسعه یافته توجه ویژه به روانشناسی دارند و باورهای قومی و اعتقادی در زندگی خود دخالت نمی‌دهند و مشکلات خود را با مشاوران درمیان می‌گذارند.
کارشناس امور خانواده تصریح کرد: قبل از ازدواج باید هر دو طرف با یکدیگر بیشتر آشنا شوند تا از بسیاری از مشکلات بعد از ازدواج جلوگیری به عمل آید و کار به طلاق و جدایی نکشد.
داودزاده بیان کرد: زمانی که استرس و افکار منفی در انسان به وجود می‌آید دو هورمون در بدن ترشح می‌شود که باعث افزایش تپش قلب و موجب کاهش ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: بر عکس زمانی که افکار مثبت یا رفتار خوب با دیگران به وجود می‌آید باعث ترشح هورمون شادی در بدن می‌شود که به غیر از افزایش سطح ایمنی بدن باعث بیشتر شدن طول عمر خواهد شد.
کارشناس امور خانواده اضافه کرد: در اسلام به نحوه استفاده از عطر و لباس‌های رنگی بیشتر اشاره شده است که باید زوجین به ادب معاشرت و نحوه پوشش توجه ویژه داشته باشند.

captcha