مستند چنشتی‌ها؛ زمینه‌ساز معرفی روستاهای توریستی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3691631
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

مستند چنشتی‌ها؛ زمینه‌ساز معرفی روستاهای توریستی خراسان‌جنوبی

گروه فرهنگی- تهیه کننده فیلم مستند چنشتی‌ها گفت: مستند «چنشتی‌ها» بستر خوبی را برای شناساندن روستای چنشت به عنوان یک روستای توریستی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایکنا خراسان‌جنوبی، احسان عمیدیان، امروز(25 بهمن‌ماه) در مراسم رونمایی از پوستر فیلم مستند «چنشتی‌ها» اظهار کرد: فیلم مستند چنشتی‌ها روایتی از آیین ناشناخته اهالی روستای چنشت که تا کنون به علت مخالفت اهالی هیچگاه به تصویر کشیده نشده بود.

وی با بیان اینکه این فیام محصول شبکه مستند است، افزود: مستند چنشتی‌ها حاصل دو سال تلاش گروهی است که دست‌اندرکاران این مستند در شرایط کاری سخت، این مستند را ساختند.

این مستندساز با بیان اینکه هیچ گروه فیلم سازی تاکنون امکان ثبت آیین مردم این منطقه را نداشت، تصریح کرد: رسالتی که دنبال کردیم نشان دادن آیین روستای چنشت بود و نگاه‌های غلطی که به این روستا وجود داشت را نقض کردیم.

عمیدیان با بیان اینکه این فیلم تغییری در نگرش ایجاد خواهد کرد، افزود: روستای چنشت به عنوان یکی از هفت روستای گردشگری است که به ثبت جهانی رسیده است.

وی ادامه داد: مهاجرت از روستاها، کمبود آب و تخلیه روستاهای مرزی تبعات جبران ناپذیری دارد و بهترین راه حل برای آن توسعه توریسم دارد.

تهیه کننده فیلم مستند چنشتی‌ها بیان کرد: بخش خصوصی باید برای راه اندازی صنعت توریسم در منطقه تلاش کند.

عمیدیان یادآورشد: این فیلم به عنوان اولین فیلم مستند نیمه بلند بومی استان در 28 بهمن جاری در سینما بهمن اکران عمومی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha