سومین جشنواره استانی - هنری ققنوس در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3691643
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

سومین جشنواره استانی - هنری ققنوس در کردستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - مسئول بسیج دانشجویی کردستان از برگزاری سومین دوره جشنواره استانی هنری ققنوس در پنج محور در بین دانشجویان استان خبر داد.

علی محمدپناه، دبیر سومین جشنواره دانشجویی، هنری ققنوس کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، از برگزاری سومین دوره جشنواره استانی هنری ققنوس در پنج محور در بین دانشجویان استان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود که نفرات برگزیده به جشنواره ققنوس کشوری راه می‌یابند.
وی افزود: 5400 شهید استان، ایران پایگاه تمدن اسلامی، حجاب و عفاف، نماز، طنز اجتماعی و معضل بیکاری از موضوعات بخش ادبیات این دوره از جشنواره است.
دبیر سومین جشنواره دانشجویی، هنری ققنوس کردستان محور برگزاری جشنواره ققنوس را 5 محور دانست و اعلام کرد: این جشنوار در بخش‌های ادبیات شامل شعر کلاسیک، شعر نو و داستان کوتاه، ادبیات نمایشی شامل فیلنامه نویسی و نمایشنامه نویسی، هنرهای تجسمی شامل پوستر، عکس و کاریکاتور، موسیقی شامل سنتی، مقامی و تلفیقی و فیلم کوتاه، انیمیشن، استنداپ کمدی، تئاتر خیابانی برگزار می‌شود.
وی به موضوع بخش ادبیات نمایشی نیزاشاره کرد و افزود: 5400 شهید استان، پدیده تکفیری گرای و داعش، شهدای مدافع حرم، انتظار فرج، اقتصاد مقاومتی، آسیب‌های اجتماعی، از جمله موضوع‌های این محور است.
محمدپناه، 5400شهید استان، سبک زندگی بومی، و محلی منطبق با احکام دینی، رسم‌ها و آیین‌های برگرفته از اندیشه اسلامی، اشرافی گری و مصرف گرایی، رابطه دانشگاه و بازار کار، کالای ایرانی بخریم و بخش ویزه خوشنویسی با موضوع صلوات های خاصه و جملات برگرفته از کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران را نیز از موضوعات بخش هنرهای تجسمی برشمرد.
وی محور نمایشی شامل؛ استند آپ کمدی، نمایش خیابانی، فیلم کوتاه، انیمیشن با موضوعات اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، معضل بیکاری، اعتیاد و مطالبات صنفی است و در محور ادبیات نمایشی شامل؛ فیلم نامه نویسی و نمایش نویسی با موضوعات پدیده تکفیری، مدافعان حرم، انتظار فرج، اقتصاد مقاومتی، آسیب‌های اجتماعی، حاشیه نشینی، فضای مجازی و طلاق است.
محمدپناه اعلام کرد: 5400 شهید استان، رسم ها و آیین های برگرفته از اندیشه دینی، آوازها و موسیقی های آیینی بومی ویژه اعیاد مذهبی و ملی، سبک زندگی بومی محلی، شهدای حرم استان و جریان مقاومت اسلامی نیز از موضوع های بخش موسیقی سومین دورخ جشنواره هنری ققنوس در کردستان است.
وی اخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را 30 بهمن جاری اعلام کرد و یادآور شد: علاقه مندان به شرکت در سومین دوره جشنواره استانی هنری ققنوس می توانند آثار خود را به دفاتر، حوزه ها و پایگاه های بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تحویل دهند.

انتهای پیام

captcha