60 نفر در مسابقات قرآنی و حدیثی المصطفی برگزیده شدند
کد خبر: 3691721
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

60 نفر در مسابقات قرآنی و حدیثی المصطفی برگزیده شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی - دبیر برگزاری بیست‌سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی از برگزیده شدن 60 نفر در این دوره از مسابقات خبرداد.

حجت‌الاسلام محمدی، دبیر برگزاری بیست‌سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور ۱۱۸۰۰ هزار نفر از طلاب المصطفی در داخل کشور و ۷۵ ملیت دیگر در جهان اسلام آغاز شد که از این تعداد ۸۸۰۰ نفر در بخش معارفی و ۳ هزار نفر در بخش مهارتی شرکت کردند.
وی افزود: رشته‌های معارف در زمینه مطالعات حدیثی و تفسیری از کتب علمای برجسته جهان اسلام و در شش رشته و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بود که آزمون آن در سالروز میلاد حضرت محمد(ص) به‌صورت غیرحضوری و الکترونیک برگزار شد.
دبیربرگزاری بیست‌سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی بیان کرد: بخش معارفی این مسابقات در مقطع کارشناسی با محوریت سیرمطالعاتی تفسیری از کتاب آیات حیات و سیر مطالعاتی حدیثی از کتاب احادیث ناب و در مقطع کارشناسی ارشد با محوریت سیرمطالعاتی تفسیری از کتاب مجمع‌البیان و سیر مطالعاتی حدیثی از کتاب روش‌های حدیثی روش‌مند و در مقطع دکتری سیر مطالعات تفسیری از تفسیرالمیزان برگزار شد.
وی افزود: بخش مهارتی این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت تحلیل، حفظ ۱۵ جزء، حفظ جزء ۱۵، ۱۰، ۴ و ۳ برگزار شد.
محمدی ادامه داد: در مرحله مقدماتی و بخش مهارتی این مسابقات بیش از۳ هزار نفر طلبه آقا و خانم شرکت کردند که نهایتا ۱۱۶ نفر به مرحله‌نهایی راه‌یافتند که ۸۶ نفر آن‌ها طلبه آقا و ۳۰ نفر طلبه خانم بودند.
وی بیان کرد: شاه‌میوه، ستوده‌نیا، حاج اسماعیلی، عنایتی‌مقدم، حجت‌الاسلام سمیعی‌فر، حجت‌الاسلام نصرالهی و حجت‌الاسلام قاسمی از داوران این دوره از مسابقات بودند.
دبیربرگزاری بیست‌سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی بیان کرد: در مجموع در این دوره از مسابقات 60 نفر به عنوان نفرات برتر و شایسته تقدیر انتخاب شدند که فردا پنجشنبه 26 بهمن‌ماه با حضور آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله اعرافی از آن‌ها تجلیل می‌شود.
محمدی ادامه داد: در اختتامیه بیست‌وسومین دوره جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی که روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، ه پاس خدمات قرآنی آیت‌الله مظاهری، از این مراجع تقلید تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

captcha